حیدر العبادی: باید ریشه‌های تفکر تروریستی نابود شود

نخست وزیر عراق در سخنانی گفت: تروریسم از لحاظ نظامی پایان یافته اما باید ریشه‌های تفکر تروریستی نیز نابود شود.
کد خبر: ۲۸۲۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۵ - 10March 2018

حیدر العبادی: باید ریشه‌های تفکر تروریستی نابود شودبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، حیدرالعبادی نخست وزیر عراق در مراسم افتتاحیه ششمین نمایشگاه دفاعی بین المللی در بغداد اظهار داشت: تروریسم از لحاظ نظامی پایان یافته اما باید ریشه‌های تفکر تروریستی و درگیری‌های قومی قبیله‌ای نیز نابود شود.

العبادی تصریح کرد: سلاحی که امروز بغداد به دنبال آن است نه برای جنگ بلکه برای بازسازی و صلح خواهد بود.

نخست وزیر عراق همچنین به منظور ادامه عملیات نظامی جهت ریشه کن کردن گروه‌های وابسته به تروریست‌های داعش بر حمایت از نیرو‌های امنیتی کشورش تاکید کرد.

او ضمن تاکید بر نیازمندی‌های وی‍ژه نیرو‌های امنیتی عراق از برخوردار بودن آن‌ها از توانایی و مهارت‌های لازم جهت مبارزه با تروریسم و نابودی آنان خبر داد.

نمایشگاه چهار روزه بین المللی بغداد در مناطق مرکزی-غربی پایتخت عراق و با حضور شرکت کنندگانی از ۱۸ کشور و بیش از ۷۰ شرکت اسلحه سازی و مهمات برگزار شد.

در این نمایشگاه تولیدات شرکت‌های اسلحه سازی و مهمات شامل پهپاد، موشک، تجهیزات وابسته و مرتبط هوایی و دیگر تجهیزات نیرو‌های زمینی در معرض دید شرکت کنندگان قرار گرفت.

پس از استقرار دوباره نیرو‌های نظامی و امنیتی عراق در مناطق تحت اشغال گروه‌های افراطی و تروریست‌های داعش، حیدر العبادی در نهم دسامبر ۲۰۱۷ به طور رسمی از آزادی عراق از چنگال تروریست‌های داعش خبر داد.

این در حالی است که گروه‌های کوچک شبه نظامی و تروریست‌های داعش همچنان در بیابان‌ها و مخفی گاه‌های مناطق اطراف شهر‌ها پنهان هستند و به حملات خود علیه نیرو‌های امنیتی و شهروندان غیر نظامی این کشور ادامه می‌دهند.

منبع: صدا و سیما

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار