اولین ربات تلگرامی ویژه دفاع مقدس راه‌اندازی شد

اولین ربات تلگرامی ویژه دفاع مقدس براساس محتوای سایت خبرگزاری دفاع مقدس و چند بانک اطلاعاتی دیگر راه‌اندازی شد.
کد خبر: ۲۸۲۸۷۷
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۴ - 11March 2018

اولین ربات تلگرامی ویژه دفاع مقدس راه‌اندازی شدمهدی دری از فعالان حوزه فضای مجازی در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس از راه‌اندازی ربات تلگرامی ویژه دفاع مقدس خبر داد و اظهار داشت: ربات‌های حدیث روز، هر روز با یک شهید، روزشمار دفاع مقدس و عکس نوشته دفاع مقدس براساس محتوای سایت خبرگزاری دفاع مقدس و بانک اطلاعاتی از پیش تهیه شده و همچنین ربات بهداری دفاع مقدس با استفاده از بانک اطلاعات نرم افزار چندرسانه‌ای که قبلا عرضه شده بود، طراحی و پیاده‌سازی شده است.

وی افزود: مطالب روزشمار در قالب عکس، فیلم و مطلب به طور خودکار در کانال رزمنده بسیجی razmandebasiji@ منتشر می‌شود.

این فعال حوزه فضای مجازی خاطرنشان کرد: مدیران (ادمین‌های) کانال‌های حوزه دفاع مقدس و علاقه‌مندان به این حوزه می‌توانند جهت درخواست نصب این ربات‌ها بر روی کانال آن‌ها به این شناسه khabarnegar1992@ پیام دهند. پس از بررسی‌های صورت گرفته بر اساس محتوای کانال، ربات‌ها بر روی کانال علاقمندان نصب می‌شود. این ربات‌ها از ساعت ۸ صبح لغایت ۲۴ فعال است و مطالب مربوطه را به صورت خودکار ارسال می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد که این روش ارسال خودکار مطالب با استفاده از پایگاه داده و به صورت خودکار با استفاده از محتوای چندرسانه‌ای صوت، تصویر و عکس برای اولین بار است که به این صورت پیاده سازی و ارائه می‌شود.

دری با بیان این که نرم‌افزار‌ها به تناسب نیاز‌های روز طراحی می‌شوند، گفت: حدود ۲۰ سال است که در حوزه نشر آثار دفاع مقدس در فضای مجازی فعالیت دارم. از طریق بانک‌های اطلاعاتی غنی که در اختیار داریم، به نسبت تکنولوژی روز برنامه‌های جدیدی را طراحی می‌کنیم. بانک‌های اطلاعاتی همچون بهداری در جنگ و نقش زنان در دفاع مقدس کمک شایانی جهت تهیه این ربات‌ها به ما کرد.  

وی به اهداف طراحی این ربات‌ها اشاره کرد و افزود: فضای مجازی امروزه نقش مهمی در زندگی مردم به ویژه قشر جوان دارد. از این رو با استفاده از قابلیت‌های فضای مجازی، سعی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت داریم. این موضوع مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز هست.

این فعال حوزه فضای مجازی با اشاره به مسائل و موضوعات مفقود مانده در جنگ، اذعان کرد: ما در جنگ ابتکاراتی همچون جنگ پمپ‌ها داشتیم که کمتر به آن اشاره شده است. موضوعات دفاع مقدسی در فضای مجازی در حداقل است و باید سعی کنیم، مطالب بیشتری در این حوزه تولید و در اختیار قشر‌های مختلف جامعه قرار دهیم.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار