کاظمی:

کمبود دانش فنی برای رقابت با بزرگان دنیا/ وزارت ارتباطات یک پیام‌رسان خاص را پیشنهاد می‌کند

مدیر پیام‌رسان «آی‌گپ» گفت: جدیداً مد شده هر از چندگاهی برخی ارگان‌ها تماس می‌گیرند و می‌گویند قصد حمایت داریم، جلسه بگذاریم خواسته‌هایتان را مطرح کنید و پس از آن جلسات هیچ خبری نمی‌شود.
کد خبر: ۲۸۲۹۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴ - 11March 2018

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، محمدرسول کاظمی مدیر پیام‌رسان بومی آی‌گپ در گفت‌وگویی در پاسخ به این سؤال که به عنوان یک فعال بازار پیام رسان بومی چه راه‌کاری را برای حمایت مفید و مؤثر از پیام‌رسان‌های بومی پیشنهاد می‌کنید، اظهار داشت: متأسفانه درباره پیام‌رسان‌‌های بومی بدون مشورت با فعالان این صنعت و خواست نظرشان برای مشکلات‌شان راهکار ارائه کردند و تصور می‌کنند بهترین حمایت‌ها را در نظر گرفته‌اند و توقع هم دارند تمام مشکلات مان حل شود.

*حاکمیت زیرساخت‌های سخت‌افزاری را به صورت امانی در اختیار پیام‌رسان‌ها قرار می‌داد

وی گفت: مشکل اصلی تمام پیام‌رسان‌های بومی از جمله پیام‌رسان ما ضعف زیرساخت و تأمین تجهیزات است. خرید تجهیزات نیازمند هزینه‌ زیاد است و تجهیزات هم به محض استفاده دچار افت قیمت می شوند. اگر پیام رسان ها بخواهند با تسهیلات 5 میلیاردی تجهیزات بخرند و توسعه فنی بدهند تا بتوانند مخاطب جذب کنند به زودی اعتبار به پایان می رسد در حالی که 3 سال بعد باید یک میلیارد و 200 میلیون تومان روی 5 میلیارد تومان بگذارند و بازگرداند.

این مدیر پیام رسان بومی تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود به جای تسهیلات 5 میلیارد تومانی، حاکمیت زیرساخت‌های سخت‌افزاری را فراهم و تجهیزاتی را خریداری می کرد و به صورت امانی در اختیار پیام‌رسان‌ها قرار می‌داد تا از این بستر سخت‌افزاری، برای توسعه نرم‌افزاری استفاده کنند.

کمبود دانش فنی برای رقابت با بزرگان دنیا

وی ادامه داد: مشکل بزرگ دیگر پیام ‌رسان‌های داخلی سطح دانش و توان علمی است که در این موضوع با شرکت‌های مطرح خارجی اختلاف معناداری داریم.

کاظمی با بیان اینکه برای رقابت با بزرگان دنیا در حوزه پیام رسان نیازمند انتقال دانش فنی و سطح علمی متخصصان کشور هستیم، گفت: به عنوان یکی از اقدامات عملی برای کمک واقعی به پیام‌رسان‌ها می‌توانستند با شرکت‌های معتبر و مطرح دنیا برای انتقال دانش فنی در این زمینه هماهنگی کنند.

گفتیم دیگر در جلسات حمایتی دولتی‌ها شرکت نمی‌کنیم

مدیر پیام‌رسان بومی آی‌گپ با انتقاد از وعده‌های حمایتی از پیام‌رسان‌های بومی، افزود: جدیداً مد شده هر از چندگاهی برخی ارگان‌ها تماس می‌گیرند و می‌گویند قصد حمایت داریم جلسه بگذاریم خواسته‌هایتان را مطرح کنید و پس از آن جلسات هیچ خبری نمی‌شود. به نظر می‌رسد ارگان‌ها تکلیف ابلاغ‌شده‌ای دارند که باید گزارش کار خود به نهادهای دیگر ارائه کنند.

وی ادامه داد: در نتیجه جلسات و وعده‌های مکرر مسئولان دولتی اعلام کرده‌ایم دیگر در جلساتی شرکت نمی‌کنیم. این جلسات پس از چهار ماه، به جز از دست دادن زمان و امیدوار شدن فایده ای نداشته است.

وی گفت: برای مثال سازمان صداوسیما اخیراً اعلام کرد قصد دارد برنامه کوتاهی برای معرفی چهار پیام رسان بومی مورد حمایت تهیه و پخش کند که اعلام کردیم علاقمند به تهیه این فیلم نیستیم. زیرا زمانی که در این سازمان خودتان به پیام‌رسان بومی اعتقاد ندارید و حتی پیام‌رسان بومی خودتان را تبلیغ نمی‌کنید فیلمی از معرفی چهار پیام‌رسان چه فایده‌ای در جذب مخاطب دارد؟

وزارت ارتباطات یک پیام‌رسان خاص را پیشنهاد می‌کند

کاظمی گفت: تخفیف‌هایی که تاکنون برای پیام رسان‌های بومی اجرایی شده از جمله تخفیف یک سومی پهنای باند و اختصاص فضای رایگان دیتاسنتری برای حمایت عملی کافی نبوده است و پاگرفتن یک پیام رسان در قامت تلگرام به پیش نیازهای قوی‌تری نیاز دارد، همچنان که می بینیم برخی پیام رسان ها خارج از این دست حمایت‌ها فعالیت می‌کنند.

افزود:‌ اخیراً در جلسه‌ای با یک سازمان دولتی برای ارائه خدمات به مخاطبان این سازمان صحبت می‌کردیم که آنها اعلام کردند وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای دریافت خدمت به آنها یک پیام‌رسان خاص را پیشنهاد کرده و آمده بودند تا امکانات و توان دیگر پیام‌رسان‌ها را نیز ارزیابی کنند.

منبع:‌فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار