جمالی نوبندگانی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

وزارت خارجه زمینه اخراج سفیر بریتانیا از ایران را فراهم کند

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به حمله جریان انحرافی شیرازی‌ها به سفارت ایران در لندن که با همدستی مقامات انگلیس صورت گرفت، گفت: اخراج سفیر بریتانیا از ایران اقدامی به جاست که وزارت امور خارجه باید آن را انجام دهد.
کد خبر: ۲۸۲۹۲۳
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱ - 11March 2018

/«محمدجواد جمالی نوبندگانی» دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس در خصوص حمله جریان انحرافی فرقه شیرازی‌ها به سفارت کشورمان در لندن اظهار داشت: اینکه اقدام متوحشانه این فرقه با همدستی دولت انگلستان همراه بوده است بر ما پوشیده نیست؛ لذا اخراج سفیر بریتانیا از کشورمان اقدامی به جاست که مقامات وزارت خارجه باید انجام دهند. بی‌تفاوتی نسبت به این رویکرد دشمنان نظام جمهوری اسلامی، غربی‌ها را گستاخ‌تر می‌کند.

این نماینده خانه ملت با اشاره به شواهد به دست آمده از حمله شورشیان به سفارت ایران در لندن افزود: پلیس انگلیس با حمله‌کنندگان هیچ برخوردی نداشته و کم‌ترین تلاشی در جهت ممانعت از این اقدام به عمل نیاورده است. پلیس می‌توانست در لحظات ابتدایی وقوع این اتفاق برخورد لازم را انجام دهد اما به‌ جای اقدام، تلاش کردند زمینه را برای سوءاستفاده رسانه‌های صهیونیستی فراهم کنند و بتوانند پخش زنده از این اتفاق داشته باشند.

وی حمله جریان انحرافی شیرازی‌ها به سفارت ایران را ننگ بزرگی در کارنامه پلیس انگلستان عنوان کرد و گفت: مقامات انگلیس قطعا در این زمینه کوتاهی کرده‌اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور ولیعهد عربستان در بریتانیا و اینکه در حال حاضر تمام توجه دولت انگلیس به این شاهزاده سعودی معطوف است، تصریح کرد: انگلیس که آل‌سعود را منبعی برای کسب درآمد و تامین منابع ملی خود می‌داند، دست به هر اقدامی می‌زند که آل‌سعود را از خود راضی نگه دارند؛ بی‌تفاوتی مقامات انگلیسی به حادثه حمله به سفارت ایران در لندن نمونه بارز حرکت در مسیر جلب رضایت سعودی‌هاست.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها