همسر شهید بدرالدین در نشست تخصصی تعاملات بین‌المللی زنان و مقاومت:

انقلاب اسلامی ایران زنان را وارد عرصه‌های اجتماعی کرد

فاطمه حرب گفت: در حوزه‌های علمیه و آموزشی ما وظیفه زنان را کار در آشپزخانه و تربیت فرزند تعریف کرده بودند و برای فعالیت اجتماعی زنان جایگاهی قائل نبودند؛ اما با شکل‌گیری انقلاب اسلامی زنان وارد عرصه اجتماعی شدند.
کد خبر: ۲۸۲۹۶۵
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱ - 11March 2018

انقلاب اسلامی ایران زنان را وارد عرصه‌های اجتماعی کردبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، فاطمه حرب همسر شهید مصطفی بدرالدین در نشست تخصصی تعاملات بین‌المللی زنان و مقاومت که در سالن شهدا موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: قدر مسلم است که زنان مسلمان در ایران از ابتدا اینگونه نبودند که هم اکنون می‌بینیم، بلکه از اول انقلاب اسلامی این فرایند به شکل تدریجی شکل گرفت.

وی در ادامه با اشاره به گزارشی که از سوی سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس ارائه شد، افزود: از نمونه کار‌هایی که در این نشست ارائه شد، ما زنان لبنانی نیز نمونه‌هایی از این اقدامات را در کشورمان انجام می‌دهیم؛ اما اقدامات ما به این شکل منسجم یافته نیست.

حرب تصریح کرد: ما دیدار‌هایی با زنان جهان اسلام در کشور‌های مختلف اسلامی نداشتیم، ولی ان‌شاءالله در این خصوص از تجربه زنان مسلمان ایران استفاده می‌کنیم.

وی گفت: در حوزه‌های علمیه و آموزشی ما وظیفه زنان را کار در آشپزخانه و تربیت فرزند تعریف کرده بودند و برای زنان فعالیت اجتماعی تعریف نکرده بودند؛ اما با شکل‌گیری انقلاب اسلامی زنان وارد عرصه اجتماعی شدند.

همسر شهید شاخص محور مقاومت در ادامه با اشاره به دیدار‌هایی که با رئیس سازمان داشتند، گفت: این دیدار‌ها راه را برای ما باز کرد. زنان ایرانی با فعالیت‌هایی که انجام می‌دهند، نقش آفرینی خیلی خوبی در جامعه دارند.

وی افزود: زنان در عراق به تاسی از زنان ایران در عرصه جهاد خوش درخشیدند. این فرایند در لبنان نیز ادامه خواهد داشت؛ اما متاسفانه از انسجام مطلوبی برخوردار نیست که ان‌شاءالله سعی می‌کنیم به این انسجام برسیم.

همسر شهید مصطفی بدرالدین با بیان اینکه شهدا سربازان کشورمان هستند، گفت: امام حسین (ع) و حضرت زینب الگو و پیشوای این مسیر هستند. حضرت زینب (س) اگر چه از کربلا دور بود، ولی با صدای رسایش توانست آن تاثیرگذاری مطلبوب را بگذارند. با گذر زمان همچنان شاهد تاثیرات صدا و نوای حضرت زینب (س) هستیم. امیدواریم این مسیر تحت زعامت امام زمان (عج) و امام خامنه‌ای استمرار و تداوم داشته باشد.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار