حجت‌الاسلام اکرمی:

چهره شیعه انگلیسی افشا شود/ مقامات ایران برخورد جدی با طرف انگلیسی داشته باشند

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری از مقامات سیاسی و دیپلماسی کشورمان خواست نسبت به حمله افراد معلوم‌الحال به سفارت ایران واکنش جدی در عرصه داخلی و بین‌المللی نشان دهند.
کد خبر: ۲۸۲۹۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹ - 11March 2018

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس،‌ حجت الاسلام سیدرضا اکرمی امروز در گفت‌وگویی با اشاره به حمله برخی افراد معلوم‌الحال به سفارت ایران در لندن، نسبت به این مسئله واکنش نشان داد و آن را محکوم کرد.

وی به سابقه دشمنی انگلیس با ایران اشاره و اظهار کرد: البته این رفتار و حرکات مذبوحانه انگلیسی که به قانون شکنی و حق‌کشی معروف است در نزد ایرانیان شناخته شده است، همچنان که در یمن با دادن سلاح به مخالفان هزاران نفر را مظلومانه کشته و صدها هزار نفر را آواره کرده‌اند؛ امروز نیز همان رویه را با ایران در پیش گرفته‌اند.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری ادامه داد: انگلستان از روز پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون دشمنی‌های زیادی با ایران اسلامی داشته است و توقع بیش از این نباید از این دشمن داشته باشیم، 39 سال است انگلیس را شناخته‌ایم به خصوص اینکه اخیراً نخست وزیر انگلیس موضع‌گیری نابه‌جایی نسبت به ایران داشت.

وی تصریح کرد: امروز باید صحنه‌های آزمایش و آزمون پیش بیایید تا به مردم بفهمانیم آمریکا، انگلیس و عربستان چه روحیه دشمنی دارند و دشمن شناسی مردم آگاهانه باشد.

اکرمی از مقامات سیاسی و دیپلماسی کشورمان خواست نسبت به حمله افراد معلوم‌الحال به سفارت ایران واکنش جدی در عرصه داخلی و بین‌المللی داشته باشند.

وی تاکید کرد: مقامات ایرانی باید با قدرت، طرف انگلیسی را مورد مواخذه قرار دهند و از آنها بخواهند توضیح بدهند که به چه مناسبتی به سفارت ما در این کشور حمله می‌شود اما پلیس هیچ واکنشی نشان نمی‌دهد؛ آنها باید نسبت به این سهل انگاری و مسامحه رفتاری پاسخگو باشند.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری ادامه داد: مردم ما این مسائل و اتفاقات یادشان نمی‌رود و در فرصت مناسب، پاسخ جدی به طرف انگلیسی خواهند داد.

وی از مجامع عملی، مذهبی و حوزوی خواست نسبت به مساله حمله به سفارت ایران در لندن واکنش نشان دهند و این حرکت مذبوحانه را محکوم کنند.

اکرمی تاکید کرد: همه باید این رفتار را نکوهش و تقبیح کنند. این گروه و افراد منحرف در داخل کشور هم وجود دارند که دنباله‌رو شیعه انگلیسی و آمریکایی هستند و باید نسبت به رفتار این افراد افشاگری کرد.

وی توانمندسازی داخلی در عرصه‌های سیاسی، نظامی، اقتصادی و فرهنگی را بسیار مهم دانست و افزود: اگر به فرموده قرآن کریم هر چه در داخل کشور توانمند و قدرتمند شویم دیگر هیچ دشمن و کشوری نمی‌تواند نسبت به ایران اسلامی نگاه ناشایستی داشته باشد، امروز تقویت قدرت داخلی برای مقابله در عرصه بین‌المللی امری ضروری است.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار