«خورشید سیستان»

کد خبر: ۲۸۲۹۷۶
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹ - 11March 2018

«خورشید سیستان»به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، «خورشید سیستان» عنوان کتابی از «قاسم سلیمانی» که پژوهشی در زندگی سراسر افتخار شهید «میر حسینی» سردار زابل و سیدالشهدای لشکر 41 ثارالله (ص) است.

این کتاب در شش فصل شامل «مقام و منزلت جهاد و شهادت در اسلام»، «چرا جنگ؟ چرا دفاع مقدس»، «خاستگاه جغرافیایی، تاریخی و اجتماعی شهید میر حسینی»، «نگاهی به پیشنه زندگی شهید»، «عزم پرواز آغاز تا عروج»، «نگاهی به برخی از ویژگی‌های اخلاقی و فرماندهی شهید» زندگی این شهید را به اختصار توضیح داده است.

«خورشید سیستان» در 150 صفحه  به قلم «قاسم سلیمانی» نگاشته شده است.

قسمتی از متن کتاب:

«شهید میرحسینی در آماده سازی و طراحی عملیات بدر نقش کلیدی داشت، ولی متاسفانه در اثر گلوله مستقیم دشمن از ناحیه پا به شدت مجروح می‌شود. چندین ساعت خون ریزی شدید باعث ضعف بدنی او شده، اما ایشان با روحیه‌ای قوی، حاضر نیست قبل از سایر مجروحین به پشت جبهه منتقل شود. یکی از هم‌رزمان شهید خاطره آن روز را چنین تعریف می‌کند:

ناگهان برادر میرحسینی سر رسید. مردانه و شجاعانه شروع به سخن گفتن کرد. و به من گفت: محمود به عقب نروید، فرمانده لشکر اجازه عقب نشینی نداده است، و خودش شروع به پرتاب نارنجک کرد. سپس آر.پی.جی را برداشت و شلیک نمود.

در آن وضیعت حساس و حاد دیگر امید به نگه داشتن خط و پیروزی قطع شده بود. بعضی در حال عقب نشینی بودند و برخی دیگر همچنان ایستادگی می‌کردند. احتمال اسارت و یا غرق شدن در باتلاق‌ها زیاد بود.

برادر میرحسینی گفت: ما می‌مانیم و عقب نمی‌رویم، چون فرماندهی لشکر دستور ماندن داده است.

در آن حالت جلو رفتم و گفتم: برادر میرحسینی فرمانده لشکر راضی به اسیر شدن شما نیست.

او لحظه‌ای اندیشید و در عین عدم رضایت قلبی دستور عقب نشینی را صادر کرد.

کمی عقب آمدیم، باران گلوله در حال ریزش بود که در آن لحظه ایشان در اثر اصابت تیر مستقیم  از ناحیه پا مجروح شد.»

این کتاب با تیراژ 1000 نسخه توسط «انتشارات دانشگاه سیستان و بلوچستان» با همکاری «کنگره ملی شهدای استان» منتشر شده است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار