بیانیه جمعی از زنان فعال سیاسی و فرهنگی:

بی‌توجهی به حجاب خیانتی بزرگ به حرمت و شخصیت زن است

جمعی از زنان فعال سیاسی و فرهنگی در محکومیت ترویج بدحجابی با صدور بیانیه‌ای، همراهی کردن برخی از عناصر داخلی در قالب کم توجه به مسئله حجاب را خیانتی بزرگ به زن دانستند و خواستار برخورد مسئولان با مروجان آن شدند.
کد خبر: ۲۸۳۰۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۷ - 11March 2018

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، جمعی از زنان فعال سیاسی و فرهنگی در محکومیت ترویج بدحجابی و بی حجابی بیانیه ای صادر کردند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: همراهی کردن برخی از عناصر داخلی مخصوصا متولیات این امر در قالب کم توجهی و بی توجهی به مسئله حجاب و عفاف یا کوچک انگاری این هجمه فرهنگی به بزرگ ترین و مقدس ترین حجاب به عنوان زبان بین المللی زنان مسلمان، خیانتی بزرگ به زن، حرمت و شخصیت است.

به‌علاوه این امر مسیر سازی برای دشمنان در جهت رسیدن به اهداف شوم فرهنگی و اجتماعی شان است که به دلیل پیامدهای بسیار خطرناک و ضربه زننده اش به هیچ وجه قابل اغماض نخواهد بود.

متن کامل این بیانیه بدین شرح است:

یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لِأَزْوَاجِکَ وَبَنَاتِکَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِینَ یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلَابِیبِهِنَّ ۚ ذَٰلِکَ أَدْنَىٰ أَنْ یُعْرَفْنَ فَلَا یُؤْذَیْنَ ۗ وَکَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِیمًا « ای پیغمبر (گرامی) با زنان و دختران خود و زنان مؤمنان بگو که خویشتن را به چادر فرو پوشند، که این کار برای اینکه آنها (به عفّت و حرّیت) شناخته شوند تا از تعرض و جسارت (هوس رانان) آزار نکشند بسیار نزدیکتر است و خدا (در حق خلق) بسیار آمرزنده و مهربان است. »

حجاب، مقوله ای است فراتر از یک مسئله فرهنگی، اجتماعی و سیاسی؛ حجاب یک سنت الهی و یک حق الله است که باید در جامعه ی اسلامیِ عفت مدار به کامل ترین صورت ممکن رعایت شود.

از نظر قرآن "زن" امین حق الله است یعنی این مقام و این حرمت و حیثیت را خداوند که حق خود اوست به زن داده و از او خواسته که از این حقش به عنوان امانت الهی محافظت نماید . یعنی زن باید کاملاً درک کند که حجاب او تنها مربوط به خود او نیست و «حجاب زن حقّی الهی است».

از این رو حجاب کامل اسلامی را باید فراتر از یک قانون بلکه به صورت یک فلسفه الهی و انسانی نگریست و برای تبیین و تعمیق آن و اجرایی شدن تمام شئوناتش برنامه ریزی درست و مدون داشت چرا که حجاب (اگرچه مقدمه‌یی است برای چیزهای بالاتر، اما خود یک مساله‌ی ارزشی است) مقام معظم رهبری.

امروز متأسفانه شاهد هجمه های وسیع فرهنگی به حجاب مخصوصا حجاب برتر یعنی «چادر» هستیم، هجمه ای که گاها طعم سیاستزدگی نیز به خود می گیرد! چرا که بنابر شواهد موجود دشمنان نظام جمهوری اسلامی و به خصوص هجمه فرهنگی تحت عنوان « جنگ علیه خانواده» در صدد ضربه زدن به کانون مقدس خانواده با هدف قرار دادن حجاب و عفاف زن مسلمان هستند.

چرا که آنها دانسته اند «پرچم استقلال هویتی و فرهنگی زنان در دست زنان ایرانی است و بانوان ایرانی با حفظ حجاب، استقلال هویتی و فرهنگیِ خود را به دنیا صادر و این سخن جدید را اعلام می‌کنند که زن می‌تواند با حفظ حجاب و عفاف و جلوگیری از سوء استفاده مردان بیگانه و زیاده‌طلب، در میادین اجتماعی حضور فعال و مؤثر داشته باشد. »

حال همراهی کردن برخی از عناصر داخلی مخصوصا متولیات این امر در قالب کم توجهی و بی توجهی به مسئله حجاب و عفاف یا کوچک انگاری این هجمه فرهنگی به بزرگ ترین و مقدس ترین حجاب به عنوان زبان بین المللی زنان مسلمان، خیانتی بزرگ به زن، حرمت و شخصیت او و مسیر سازی برای دشمنان در جهت رسیدن به اهداف شوم فرهنگی و اجتماعی شان است که به دلیل پیامدهای بسیار خطرناک و ضربه زننده اش به هیچ وجه قابل اغماض نخواهد بود.

این روزها شاهد برخی هنجارشکنی ها در خصوص مسئله حجاب تحت عنوان چهارشنبه سفید، نه به حجاب اجباری و .. هستیم به طوری که متأسفانه شاهد بروز و نمود بی حجابی از سوی برخی از عناصر زن وابسته به گروه های ضد انقلابی – اسلامی هستیم که جرأت جولان این افراد در ملاء عام را بی توجهی مسئولان و متولیان عرصه حجاب و عفاف رقم زده اند!

و این در حالی است که زن مسلمان و انقلابی ایران اسلامی به حول و قوه الهی با بهره گیری و الگو برداری از سبک زندگی فاطمی و زینبی سلام الله علیهما نه تنها نیازی به الگوهای وازده غربی و تبدیل شدن به زنی شبیه زنان افسرده و بازی خورده غربی ندارند بلکه خود الگوهای سوم بی نظیری برای زنان جهان خواهند بود.

همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند: « این هنر انقلاب اسلامی است که امروز زنان ایرانی جزو بهترین دانشمندان و شخصیت‌های فرهنگی هستند، زیرا قبل از انقلاب اینگونه نبود و تعداد زنان برتر در بخش های علمی و فرهنگی بسیار محدود بود.»

ما جمعی از زنان فعال در عرصه فرهنگی و اجتماعی ضمن تشکر از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز زن، با آرمان های انقلاب اسلامی تجدید میثاق کرده و اعلام می داریم که حجاب زن مسلمان ویژه تر حجاب برتر « چادر» ارزشی مطابق طبیعت زن و مایه تشخص و آزادی زن است نه اسارت و محدودیت او .

و از آنجایی که بنابر فرمایش امام خامنه ای « مسأله‌ حجاب، به معنای منزوی کردن زن نیست. مسأله‌ی حجاب، به معنای جلوگیری از اختلاط و آمیزش بی‌قیدوشرط زن و مرد در جامعه است. این اختلاط، به ضرر جامعه و به ضرر زن و مرد – بخصوص به ضرر زن – است.» از کسانی که از خواهران به دنبال نفی حجاب در جامعه هستند می خواهیم به دامن ملت برگردند و در غیر این صورت از متولیان این امر خواهان برخورد جدی با مروجان بی حجابی و بدحجابی و همچنین تبیین و تعمیق ارزش حجاب و رعایت آن در سطح جامعه هستیم.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها