تاکید ژنرال آمریکایی به حفظ امنیت رژیم صهیونیستی در برابر ایران

یک ژنرال آمریکایی در جریان رزمایش «جونیپر کبرا» مجددا به تعهد واشنگتن برای حفظ امنیت رژیم اسرائیل در برابر ایران تاکید کرد.
کد خبر: ۲۸۳۰۸۰
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳ - 12March 2018

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، ژنرال «کورتیس اسکاپاراتی» فرمانده نظامیان آمریکایی در اروپا اعلام کرد که در زمان بحران و وقوع جنگ علیه رژیم صهیونیستی، ایالات متحده در کنار آنها خواهد ایستاد.

اسکاپاراتی روز یکشنبه طی رزمایش مشترک اسرائیل ـ آمریکا با نام «جونیپر کبرا» گفت: «آمریکا کاملا به دفاع از اسرائیل متعهد است. ما به همکاری با ارتش اسرائیل برای حفظ ثبات ادامه می‌دهیم، نه تنها در زمان رزمایش بلکه در زمان بحران واقعی».

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» وی همچنین با «گادی آیزنکوت» رئیس ستادکل ارتش اسرائیل دیدار و درباره تهدیدات علیه اسرائیل در خاورمیانه از جمله ایران گفت‌وگو کرد.

رژیم صهیونیستی و آمریکا روز یکشنبه هفته قبل رزمایش مشترکی را با حضور بیش از 2500 نظامی از هر دو طرف آغاز کردند.

در رزمایش مذکور به نام « جونیپر کبرا» از سامانه‌های دفاع موشکی مانند «پیکان "ختس" و گنبد آهنین، پاتریوت و فلاخن داوود» استفاده می‌شود؛ همچنین در این رزمایش، جنگ در جبهه‌های مختلف مانند لبنان، سوریه و نوار غزه شبیه‌سازی خواهد شد.

این مانور مشترک برای مقابله با هر سناریوی جنگ احتمالی در 3 جبهه یاد شده انجام می‌شود؛ در این مانور، رسیدن نیروهای آمریکا به فلسطین اشغالی - پس از اینکه رژیم اسرائیل از سوی جبهه‌های مختلف مورد حمله قرار گرفته- شبیه‌سازی می‌شود و سامانه‌ها موشکی مختلف، کشتی‌های جنگی، بالگردها و پهپادها و غیره مورد آزمایش و استفاده قرار خواهند گرفت.

نظامیان اسرائیلی و آمریکایی همچنین قرار است در پایگاه «تسالیم» شیوه جنگ در مناطق مسکونی، نبردهای هوایی، عملیات فرود با چتر پشت خطوط نیروهای دشمن و فرود از بالگرد، شیوه‌های نجات نظامیان مجروح شده در خاک طرف مقابل و جنگ شبانه را آموزش ببینند.

ناو هواپیمابر آمریکایی « USS Iwo jima » فوریه (ماه گذشته) از فلوریدا راهی فلسطین اشغالی شد، این ناو پس از حدود 2 هفته به بندر حیفا رسید ، ناو مذکور حامل 30 جنگنده و بالگرد جنگی و 2500 سرباز نیروهای ویژه آمریکا بود.

منبع:‌فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار