مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس هرمزگان تأکید کرد؛

لزوم انتقال باور «زنده بودن شهدا» به نسل‌های آینده/ حضور ما در خلیج فارس مایه عذاب آمریکایی‌ها است

سردار «حبیب‌الله میرزایی» گفت: باورپذیری به زنده بودن شهدا افسانه و داستان نیست، بلکه حقایقی است که سینه به سینه باید تبلیغ و به نسل‌های بعدی منتقل شود.
کد خبر: ۲۸۳۱۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱ - 12March 2018

باورپذیری به زنده بودن شهدا به نسل های آینده انتقال یابدبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بندرعباس، سردار «حبیب‌الله میرزایی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان هرمزگان، در یادواره شهدا و سالگرد تدفین شهدای گمنام شهر «قلعه قاضی»، با اشاره به حدیثی از نهج البلاغه، اظهار داشت: انسان‌های کم ظرفیت با رسیدن به یک جایگاه و منصب یا حتی از دست دادن جایگاه‌شان، خود را ضایع می‌کنند.

وی یکی از راه‌های رسیدن انسان به جایگاه والا را استفاده از علم و آگاهی علما دانست و افزود: شهدای هشت سال دفاع مقدس از ظرفیت وجودی علمای بزرگ تجربه کسب کردند که توانستند همه وجودشان را در راه خدا هدیه کرده و جاودان بمانند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هرمزگان داشتن ابتکار عمل، عزم و اراده، صبر و استقامت بر باور‌ها و اخلاص را از ویژگی‌های مهم شهدا در دوران دفاع مقدس یاد کرد و بیان داشت: شهدای گمنام که تمام وجود و حتی نام‌شان را هم در راه خدا هدیه کرده‌اند جایگاهی بالاتر دارند.

سردار میرزایی در این رابطه به بستن در اتاق مادر شهیدی پس از ۳۰ سال و ماجرای مادر شهید ورامینی که فرزندش را از بین کاروان شهدایی که در سال ۸۰ از تهران تا مشهد تشییع می‌شد، اشاره کرد و ادامه داد: هنوز مادران شهدا منتظر برگشتن پیکر فرزندان‌شان هستند و این نشان از باورپذیری به زنده بودن شهدا دارد.

وی اضافه کرد: باورپذیری به زنده بودن شهدا افسانه و داستان نیست، بلکه حقایقی است که سینه به سینه باید تبلیغ و به نسل‌های بعدی منتقل شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان هرمزگان یادآور شد: ایستادگی و مقاومت در برابر دشمنان، درسی است که شهدای دوران دفاع مقدس به ما داده‌اند، بنابراین تا زمانی که ایستادگی کنیم و باایمان هستیم، هیچ دشمنی نمی‌تواند برما غلبه کند.

سردار میرزایی خاطرنشان کرد: امروز حضور نیرو‌های نظامی و سپاهی ما در منطقه خلیج فارس مایه عذاب و خاری در چشم آمریکایی‌ها شده است و هرزمان که قایق‌های سپاه را می‌بینند تبعیت می‌کنند و برمی‌گردند.

وی پیام شهدا را پیروی از ولایت فقیه دانست و یادآور شد: تا زمانی که مصمم و استوار ایستاد‌ه‌ایم، هیچ دشمنی نمی‌تواند به مرز‌های ما هجوم ببرد و اعتقادات ما را مورد خدشه قرار دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها