سردار غلامی خبر داد:

اشتیاق جوانان برای حضور در اردوهای جهادی/ ساماندهی 8 هزار و 912 گروه جهادی توسط بسیج

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: بسیج سازندگی تاکنون توانسته 8 هزار و 912 گروه جهادی را در سطح کشور سازماندهی کرده که در مقایسه با سال گذشته افزایش چشم‌گیری داشته و بیانگر اشتیاق جوانان برای فعالیت‌های جهادی است.
کد خبر: ۲۸۳۱۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱ - 12March 2018

ساماندهی 8 هزار و 912 گروه جهادی دربه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، سردار «نعمان غلامی» رئیس سازمان بسیج سازندگی صبح امروز در نشست خبری اردوهای جهادی نوروز 97 اظهار داشت: جهادگران بسیجی تاکنون در دفاع از حرم اهل بیت 33 شهید و 16 شهید هم حین خدمت به مردم مناطق محروم تقدیم کرده است.

وی افزود: میزان استقبال از گروه های جهادی به حدی است که تعداد 6800 گروه جهادی در پایان سال گذشته اکنون به 8هزار و 912 گروه افزایش رسیده که از این تعداد 5 هزار گروه در بسیج محلات، دو هزار گروه در بسیج دانشجویی و 150 گروه در بسیج مهندسین صنعتی و مابقی در سایر اقشار بسیج گسترش یافتند که البته به دنبال توسعه گروه‌های جهادی در اقشار مختلف بسیج هستیم.

سردار غلامی ادامه داد: برای نوروز امسال 1347 گروه جهادی که هر گروه حداقل بیست نفر را شامل می شوند برای فعالیت های جهادی به مناطق محروم کشور اعزام می شوند و علاوه بر این 500 خانوار نیز ثبت نام کردند تا در ایام تعطیلات نوروز در کنار مردم رلزله زده سرپل ذهاب باشند.

وی با تاکید براینکه باید زمینه خدمت رسانی گروه های جهادی را در طول سال گسترش دهیم، اظهار داشت: کار احداث و تعمیر 600 واحد مسکونی زلزله زدگان کرمانشاه از 20 روز پیش توسط گروه های جهادی آغاز شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی در ادامه گفت: چنانچه دولت از گروه های جهادی حمایت کند می توانیم نقش آفرینی موثرتری داشته باشیم؛ این در حالی است که متاسفانه ستاد پشتیبانی از گروه های جهادی که به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار می شد، تعطیل شده است لذا احیاء آن می تواند در فعالیت گروه های جهادی موثر باشد.

وی با بیان اینکه تاکنون 850 هزار نفر از جوانان در فعالیت گروه های جهادی مشارکت داشتند، تصریح کرد: یکی از اقدامات بسیج برای سال آینده تمرکز بر فعالیت های محله محوری است؛ بر این اساس بسیج 325 محله را در سطح کشور شناسایی کرده که در این محلات یک هزار و327 پروژه کوچک را می توان انجام داد.

سردار غلامی گفت: یک هزار و 200 نفر از کسانی که اعتیاد خود را ترک کردند را با کمک ستاد مبارزه با مواد مخدر تلاش کردیم این افراد به اشتغال دست یابند.

وی با اظهار این مطلب که اگر فضای مدیریتی کشور را به صورت مردمی و جهادی اداره کنیم و آن را توسعه دهیم، اقتصاد مقاومتی به صورت کامل محقق خواهد شد، گفت: ده ها و صدها الگو در کشور برای تحقق اقتصاد مقاومتی داریم که به عنوان مثال شهری در اصفهان قرار دارد که با شش هزاز نفر جمعیت، قطب نان سنتی کشور محسوب می شود زیرا دراین شهر 300 کارگاه پخت نان وجود دارد که دو هزار نفر در این واحدها مشغول به فعالیت هستند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی همچنین اعلام کرد: در سال 96 موفق شدیم 14 هزار واحد کوچک اقتصاد مقاومتی را با منابع ده درصدی بسیج ایجاد کنیم. همچنین در سال جاری از 435 قطب صنایع تبدیلی که شناسایی کردیم تعداد 75 قطب گام های جدیدی برداشتند.

وی در ادامه عنوان کرد: سال آینده تمرکز فعالیت های جهادی را بر روی مصرف بهینه آب در کشور قرار می دهیم به عنوان مثال از جمله اقداماتی که در این زمینه می توان انجام داد عبارتند از انتقال آب از رودخانه ها، احیاء قنات ها و چاه ها و زهکشی زمین های زراعی.

سردار غلامی با بیان اینکه یکی از کارهایی که در سال آینده انجام می دهیم، ایجاد موسسات خیره حمایت کننده از گروه های جهادی است، افزود: امسال هشت هزار واحد مسکونی را در مناطق محروم احداث و تعمیر کردیم که برای سال آینده استان ها هدف گذاری برای 23 هزار واحد را اعلام کردند که چنانچه دولت حمایت های لازم در این خصوص را انجام دهد، این کار شدنی خواهد بود.

وی در ادامه بیان داشت: بانک مهر اقتصاد امسال مبلغ 500 میلیون تومان از محل چاپ سر رسید را در اختیار طرح بیابان زدایی خوزستان قرار داده است.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار