مدیر عامل سازمان عمران آستان قدس رضوی خبر داد؛

احتمال اجرای طرح افزایش ارتفاع گنبد حرم امام رضا (ع)

«محمد کاظم ملازم‌الحسینی» گفت: با توجه به ساخت و ساز‌های اطراف حرم رضوی و افزایش ارتفاع بنا‌ها در حوالی حرم در مشهد، دغدغه دیده نشدن گنبد حرم مطهر امام رضا (ع)، لذا تصمیم گرفتیم در صورت امکان ما نیز در مشهد نسبت به افزایش ارتفاع گنبد امام رضا (ع) اقدام کنیم.
کد خبر: ۲۸۳۱۰۷
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸ - 12March 2018

به گزارش دفاع پرس به نقل از روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان، «محمد کاظم ملازم‌الحسینی» مدیر عامل سازمان عمران آستان قدس رضوی و هیأت همراه، از پروژه ترفیع گنبد حرم مطهر امام حسین (ع) در کرمان بازدید کردند.

ملازم‌الحسینی هدف از این سفر و بازدید را تشریح کرد و ضمن تشکر از آقای «علی مهاجری» رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات کرمان برای فرصتی که مهیا شده است، اظهار داشت: قصد ما از این سفر، تبادل اطلاعات بین آستان قدس رضوی و ستاد بازسازی عتبات عالیات است که حسب دستور تولیت معظم آستان قدس رضوی، قرار شده است که باب همکاری با این مجموعه به‌ویژه در مسائل فنی گشوده شده و روز به روز افزایش یابد.

وی افزود: خیلی خوشحال شدیم که توفیق بازدید از پروژه ترفیع گنبد حرم مطهر امام حسین (ع) نصیب ما شد و به لحاظ مسائل فنی و خلاقیت، مایلیم از تجربیات برادران در این ستاد استفاده کنیم.

ملازم‌الحسینی ابراز داشت: پروژه ترفیع گنبد حرم مطهر امام حسین (ع) را به طور کامل مورد بازدید و بررسی قرار دادیم.

وی کار ساخت گنبد را کاری منحصر به فرد در جهان تشیّع دانست و گفت: لازمه ورود به این کار، داشتن عشق و علاقه است، چرا که ممکن است به لحاظ اقتصادی اجرای این نوع کار مقرون به صرفه نباشد.

بازدید مسئولین سازمان عمران و توسعه حرم رضوی از پروژۀ ترفیع گنبد امام حسین(ع) در کرمان

مدیر عامل سازمان عمران و توسعه حریم حرم حضرت امام رضا (ع) افزود: دوستان به دلیل ارادتی که به ائمه معصومین (علیهم‌السلام) دارند، به این کار دل سپرده و سعی کرده‌اند که همه موارد فنی را مورد نظر قرار دهند تا شرمنده ائمه (ع) نباشند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به ساخت و ساز‌های اطراف حرم رضوی و افزایش ارتفاع بنا‌ها در حوالی حرم در مشهد، دغدغه دیده نشدن گنبد حرم مطهر امام رضا (ع) از فاصله دورتر مطرح است، لذا تصمیم گرفتیم در صورت امکان ما نیز در مشهد نسبت به افزایش ارتفاع گنبد امام رضا (ع) اقدام کنیم.

ملازم‌الحسینی با بیان اینکه اخیراً متوجه شدیم چنین کار عظیمی در کرمان در حال انجام است، گفت: به این‌جا آمدیم تا از نزدیک کار را ببینیم، هر چند که کار در مراحل پایانی است، لیکن از لحاظ فنی و اجرایی پیش رفته و کاملا مشهود است.

وی تأکید کرد: کاری که این‌جا با استفاده از تکنولوژی روی مس و آب‌کاری طلا در حال انجام است، کاری مفید با دقت بالا می‌باشد؛ که انصافا جای تقدیر و تشکر دارد.

ملازم‌الحسینی یادآور شد: بحث بازسازی و مقاوم‌سازی حرم مطهر امام رضا (ع) از سال‌ها پیش شروع شده و دغدغه‌هایی که در امر بازسازی و مقاوم سازی حرم مطهر امام حسین (ع)  مطرح بوده، در حرم رضوی هم ملموس است و ما در سر درب‌های صحن انقلاب، باب السلام و گوهرشاد کار را شروع کرده‌ایم و این جزو دستور کار جدی آستان قدس رضوی است.

ملازم‌الحسینی در پایان خاطرنشان کرد: با سیاست‌های جدیدی که تولیت محترم مشخص کردند، امیدواریم از تمایل مردم در زمینه نذورات و وقف عام بتوانیم در امر بازسازی و مقاوم‌سازی حرم رضوی استفاده کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها