مخبر دزفولی:

باید اهداف بزرگتری برای دانشگاه امام صادق ترسیم شود

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در دانشگاه امام صادق علیه السلام باید حلقه‌های علمی متعددی تشکیل شود و برای آینده اهداف بزرگتری ترسیم شود.
کد خبر: ۲۸۳۱۱۲
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴ - 12March 2018

باید اهداف بزرگتری برای دانشگاه امام صادق ترسیم شودبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، چهارمین جشنواره انتخاب ‌و معرفی اساتید و دانشجویان دانشگاه امام صادق علیه السلام با حضور مخبر دزفولی دبیر عالی شورای عالی انقلاب فرهنگی و جمعی از اساتید حوزه علوم انسانی، در سالن همایش‌های این دانشگاه برگزار شد.

مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در چهارمین جشنواره انتخاب و معرفی اساتید و دانشجویان برتر اظهار داشت: همه دانشمندان طراز اول ایرانی که افتخار آفرینی کرده‌اند محصول انقلاب هستند. توجه داشته باشید که دانشگاه امام صادق علیه السلام یک نقش حیاتی در سطح ملی و بین‌المللی دارد. ما باید باور داشته باشیم که می‌توانیم در سطح دنیا موفق باشیم. اما برخی با لباس و ظاهر روشنفکر مآبانه این نکته را تلقین می‌کنند که ما موفق نخواهیم شد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: در ۱۰۰ سال گذشته سعی کردند حافظان تاریخی به گونه‌ای پیش رفتند که ما را فرنگی بار بیاورند و ما را دچار تحقیر ملی کردند. امام خمینی (ره) این باور را دگرگون کردند و به ما عزت دادند. باید هوشیار باشیم و دقت کنیم و داشته ها و نداشته هایمان را بشناسیم. باید بدانیم که ما به در تولید علم داشته‌های خود را باور داشته باشیم. ما در بخش نانو پیشرفت‌های زیادی داریم و باید بدانیم که نانو به همراه خود اقتدار می‌آورد.

مخبر دزفولی در ادامه بیان داشت: دانشمندان ما وارد علومی شدند که در انحصار قدرت‌های بزرگ بود. به لطف انقلاب ما به توانمندی های زیادی رسیدیم. این قدرتمندی نه تنها در منطقه که در جهان حرفی برای گفتن دارد. ما حق نداریم که حس ناامیدی را ترویج کنیم و آگاه باشیم که در قبال همه دست‌آوردها مسوولیم. باید این قدرتمندی را افزایش دهیم.

وی در پایان گفت: در دانشگاه امام صادق علیه السلام باید حلقه‌های علمی متعددی تشکیل شود. دانشجویان این دانشگاه باید قدر خود را بدانند. باید علوم انسانی بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرد از همین لحاظ باید اهداف بزرگتری را برای این دانشگاه ترسیم کرد.

انتهای پیام/ ۱۶۱

نظر شما
پربیننده ها