سردار رسول یاحی:

شهید ارزشمندترین واژه در تمام عرصه‌های ادبی دنیاست

جانشین شورای راهبردی و برنامه‌ریزی نقش و عملکرد قواي سه گانه (مجريه- مقننه-قضائيه) در دفاع مقدس، واژه‌ی شهید را ارزشمندترین واژه در تمامی مکاتب ادبی دنیا دانست.
کد خبر: ۲۸۳۱۲۳
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹ - 12March 2018

شهید ارزشمندترین واژه در تمام عرصه های ادبی دنیاستبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، سردار رسول ياحی جانشین شورای راهبردی و برنامه ریزی نقش و عملکرد قوای سه گانه (مجريه- مقننه-قضائيه) در دفاع مقدس، در پاسداشت روز شهید، واژه‌ی شهید را ارزشمندترین واژه در تمامی مکاتب ادبی دنیا دانست و گفت: اگر تمامی مکاتبی ادبی دنیا را بررسی کنیم آنها هم همچون مکتب متعالی و انسان ساز اسلام که شهدا را عندربهم یرزقون می داند مقامی والا برای شهدا قائل هستند و واژه ی شهید ارزشمندترین واژه در تمامی مکاتب ادبی جهان است.

سردار رسول یاحی با ذکر آیه ی شریفه ی «وَلَاتَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فِی سبیلِ اللّهِ أَمواتاً بَلْ أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ یرزقونَ» به تشریح مقام شهدا در مکتب اسلام پرداخت و گفت: شهدا روزی خود را از پروردگار می گیرند و همواره با پروردگار خود در گفت وگو هستند که این بالاترین و متعالی ترین مقام انسانی است.

وی سپس به نقش شهدا در بارگیری و به ثمر نشستن انقلاب شکوهمند اسلامی پرداخت و افزود: خون شهدا ضامن پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آن به واسطه ی مقام والای انسانیِ خود، باعث به ثمر نشستن و موفق شدن این حرکت عظیم بشری در جهان شده اند.

جانشین شورای راهبردی و برنامه ریزی نقش و عملکرد قواي سه گانه (مجريه- مقننه-قضائيه) در دفاع مقدس، انقلاب اسلامی را یک انقلاب الهی برشمرد و گفت: انقلاب اسلامی در اوج  جنگ سرد و زمان تلاقی دو ابرقدرت شرق و غرب در ایران اتفاق افتاد و این یکی از معجزه های این انقلاب است که در نقطه ی تلاقی دو ابرقدرت، انقلابی برخلاف تفکر آنها شکل گرفت.

سردار یاحی انقلاب اسلامی را در مقایسه با سایر انقلاب های جهان یک انقلاب متفاوت و بی نظیر دانست و تصریح کرد: در حالی که انقلاب های سراسر دنیا بر اساس نیازهای اقتصادی مردم شکل می گرفت و یا گروهی برای کسب قدرت سیاسی تشکیل دهنده ی یک جریان انقلابی می شدند در کشور ما انقلابی شکل گرفت که مبنایش معارف و مبانی عظیم برگرفته از تعالیم ناب اسلامی بود و فرهنگ ایثار یکی از رکن های این انقلاب عظیم اجتماعی بود و به همین خاطر بود که مردم بجای رفع احتیاجات اقتصادی از تمام داشته های خود برای پیروزی انقلاب و به ثمر نشستن آن گذشتند و حتی جان شریف خود را هم انفاق کردند که این مساله ی مهم، انقلاب اسلامی را با سایر انقلاب های دنیا متمایز می کند.

جانشین رییس شورای راهبردی برنامه ریزی نقش و عملکرد دولت در دفاع مقدس، در خصوص نقش دولت و قوای سه گانه در حمایت از این فرهنگ عظیم و به ثمر نشستن آن، گفت: با پیروزی انقلاب به فرمان رهبری عظیم الشان انقلاب اسلامی بنیادها و موسساتی مثل بنیاد مستضعفان، کمیته ی امداد، جهاد سازندگی، بنیاد مسکن و...  برای پیگیری امور انقلاب و رفع مشکلات اجتماعی و اقتصادی شکل گرفت، که منشاء خدمات بسیار ارزنده ای در سطح کشور شدند و در کنار ایثار و حرکت عظیم مردمی کارهایی ماندگار را انجام دادند.

سردار یاحی افزود: بدون شک اگر بر اساس معادلات نظامی و سیاسی بخواهیم به جنگ تحمیلی بپردازیم هیچ شانسی را نباید برای مقاومت مردم ایران درمقابل تجاوز بیگانه ی تا بن دندان مسلح شده توسط تمام ابرقدرت های دنیا متصور شویم؛ اما در واقعیت می بینیم که این مقاومت جانانه شکل گرفت و مردم ایران در طولانی ترین جنگ جهانی دنیا هم از نظر زمانی و هم از نظر تعداد کشورهای مشارکت کننده (تمام ابرقدرتها از دولت عراق در مقابل ایران حمایت کردند در حالی که مثلا جنگ جهانی دوم کشورهای کمتری درگیر جنگ بودند) در آن به پیروزی رسیدند.

وی همچنین عنوان کرد: حال سئوال این است که چگونه بادستان خالی و امکانات بسیار قلیل نسبت به دشمن متجاوز می توانیم این پیروزی عظیم را بدست بیاوریم. جوابی جز ایثار و فداکاری که نشات گرفته از فرهنگ عظیم عاشورا و تعالیم اسلامی است نمی تواند داشته باشد. لذا اینجاست که مفهوم شهید و شهادت ارزش و محوریت خود را نمایان می سازد. این جاست که می فهمیم اگر شهدا نبودند کشور که هیچ تمام ارزش های انسانی و بشری از بین می رفتند و اهریمن حاکم می شد.

 انتهای پیام/ 120

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار