تعریف پاسداری از دیدگاه شهید «مهدی باکری»

شهید «مهدی باکری» فرمانده دلاور لشکر عاشورا در سخنانی به تعریف مفهوم پاسداری و وظایف پاسداران در انقلاب اسلامی اشاره کرده که بخشی از این سخنان منتشر می‌شود.
کد خبر: ۲۸۳۱۳۰
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴ - 06April 2018

تعریف پاسداری از دیدگاه شهید «مهدی باکری»به گزارش دفاع پرس از آذربایجان شرقی، شهید «مهدی باکری» فرمانده دلاور لشکر عاشورا در سخنانی به تعریف مفهوم پاسداری و وظایف پاسداران در انقلاب اسلامی اشاره کرده که بخشی از این سخنان را در ادامه می‌خوانیم:

پاسداری از دیدگاه شهید باکری یعنی حراست از وحی ادامه راه انبیا و ائمه، صلحا، شهدا. حفاظت از مکتبی که پیامبر(ص) زحمت‌ها کشید و جنگید، امام حسین (ع) برایش شهید شد. خون ها و جان‌ها برایش دادند.

پاسداری تکلیف است نه ماموریت، پاسداری الگو است، یک پاسدار و رزمنده بایستی از خیلی چیزها که حرام هم نیست بگذرد.

خصایل پاسداری شامل: روحیه شاد و بشاش، ایثار، شهادت طلبی، میل به کار، ترک دنیا، امیدواری، صبر و مقاومت، توکل، رحماء بینهم، کار برای خدا، امین بیت المال بودن، دلسوزی، عارف و عابد، متحمل مشکلات بودن، داشتن اخلاق اسلامی، کنترل خود در هر شرایطی، پرهیز از عصبانی شدن و اشتباه نمودن، درک محتوای عمیق اسلامی مسئولیت، توجه نمودن خود و نیروها به نماز، وفای به عهد داشتن و دقیق بودن در وعده ها و حضور به موقع در جلسات، رعایت کردن سلسله مراتب، یادی از شهدا کردن، ارزیابی دقیق و صحیح نیروها و برادران بسیجی جهت کادرسازی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار