شمخانی:

تعرض به سفارت ایران در لندن خوش‌خدمتی انگلیس به عربستان بود

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: تعرض به سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن، خوش‌خدمتی دولت انگلیس در برابر خرید تسلیحاتی میلیاردی ولیعهد عربستان از این کشور است.
کد خبر: ۲۸۳۱۷۵
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴ - 12March 2018

تعرض به سفارت ایران در لندن خوش‌خدمتی انگلیس به عربستان بودبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، امیر دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی صبح امروز (دوشنبه 21 اسفندماه) درباره علت انفعال پلیس و دولت انگلیس در تعرض به سفارت کشورمان در لندن اظهار داشت: این بازی پینگ پونگی طراحی شده دولت انگلیس بود که همزمان با سفر یکی از رهبران کشورهای منطقه به لندن انجام شد.

وی تعرض به سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن را خوش‌خدمتی دولت انگلیس در برابر خرید تسلیحاتی میلیاردی ولیعهد عربستان از این کشور دانست که به شکل بسیار مفتضح آن انجام شد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به اظهارات ضد ایران و مقاومت اسلامی ولیعهد عربستان اظهار داشت: در منطق و ادبیات سیاسی منطقه ای ما، رژیم صهیونیستی و آمریکا بابت حمله به عراق و افغانستان به‌عنوان مروجان تروریسم  و شرارت در منطقه هستند.

وی افزود: رئیس جمهور اسبق آمریکا تلاش کرد لفظ شر را از رژیم اشغالگر قدس بردارد و در مقابل به کشورهایی که نوعاً تامین کننده صلح و ثبات در منطقه هستند اطلاق کند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به فرافکنی ولیعهد عربستان تاکید کرد: این خطا ناشی از کم عقلی است که زمان باید پاسخ آن را به او بدهد. متاسفانه حکام سعودی در طول حیات سیاسی خود با ترویج گروه های تکفیری، مرزهای خونینی را در جهان اسلام ایجاد کردند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار