کارگردان «قائم مقام»، مستند «تهران- دمشق» را می‌سازد

علی صدری‌نیا کارگردان جوان سینمای مستند در جدیدترین اثرش سراغ یک روایت اجتماعی از بحران سوریه رفته و دوربینش را اینبار به پشت جبهه مقاومت برده است.
کد خبر: ۲۸۳۲۱۷
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۱ - 12March 2018

کارگردان «قائم مقام»، مستند «تهران-دمشق» را می‌سازدبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، علی صدری‌نیا کارگردان مستندهای «قائم مقام» و «زخم تازه» در جدید ترین اثرش سراغ بحران در منطقه رفته است. «تهران- دمشق» نام جدیدترین فیلم مستند صدری‌نیا است.

«تهران- دمشق» با محوریت موضوعات اجتماعی بحران و جنگ در منطقه تولید شده است. تا کنون مستندهای بسیاری درباره حضور داعش و جنگ افروزی آن ساخته شده است اما اینبار دوربین مستندساز به پشت جبهه‌های مقاومت رفته و وضعیت مردم در شهرهای مختلف سوریه را از زبان خودشان روایت کرده است. این مستند ریشه‌های اجتماعی اعتراضات گروهی از مردم تا شکل‌گیری بحران در سوریه را جستجو می‌کند و تلاش دارد تصویری از وضعیت مردم شهرهای مختلف سوریه را پس از گذشت 7 سال از جنگ ارائه کند. روایت این مستند در فضای اجتماعی ایران و سوریه در رفت و آمد است و به برخی اتفاقات داخلی کشورمان نیز می‌پردازد.

تصویربرداری «تهران- دمشق» در شهرهای مختلف سوریه تمام شده اما همچنان بخشی از تصویربرداری‌های ایران و تهران باقی مانده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها