شهید شاخص سال ۹۷ کشور از فارس معرفی شد

مسوول انجمن راویان نور اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس گفت: یکی از شهدای این استان به‌عنوان شهید شاخص کشور در سال ۹۷ معرفی شد.
کد خبر: ۲۸۳۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۵ - 12March 2018

شهید شاخص سال ۹۷ کشور از فارس معرفی شدبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، اکبر آرام مسوول انجمن راویان نور فارس اظهار داشت: شهید مصطفی جاویدی از استان فارس به‌عنوان شهید شاخص کشور در سال ۹۷ معرفی شد.

وی افزود: این مطلب پنج‌شنبه این هفته و در مراسم تدفین ۲ شهید گمنام در علقمه خرمشهر اعلام می‌شود.

مسوول انجمن راویان نور اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس بابیان این‌که یاران و هم‌رزمان این شهید هیچ‌گاه وی را فراموش نمی‌کنند، گفت: شهید جاویدی مدت‌ها فرماندهی گردان همیشه پیروز فجر از لشکر المهدی (عج) جهرم را بر عهده داشت.

بنا بر این گزارش، شهید مرتضی جاویدی در تیرماه سال ۱۳۳۷ در روستای جلیان فسا در یک خانواده متدین و مذهبی دیده به جهان گشود.

وی در عملیات مختلفی، چون فتح المبین، رمضان، بیت‌المقدس، خیبر، والفجر ۱ و ۲ و ۸ و کربلای ۴ و ۵ و بدر شرکت کرد و در بهمن‌ماه سال ۱۳۶۵ و در کربلای ۵ آسمانی شد.

شهید جاویدی پس از عملیات والفجر ۲ به دیدار امام خمینی (ره) رفت و ایشان او را با بوسیدن پیشانی‌بلندش مورد لطف و مهر قرار دادند و این شهید از امام خواست تا برای شهادتش دعا کند.

جمله معروف صیاد شیرازی درباره این شهید در کتاب فاخر «تپه جاویدی و راز اشلو» اثر اکبر صحرایی نویسنده معروف کتاب‌های دفاع مقدس که به زندگی شهید جاویدی پرداخته آمده است: «در تمام دورانی که همراه رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس خدمت حضرت امام می‌رسیدم، فقط یک‌بار دیدم که امام رزمنده‌ای را در آغوش گرفت و پیشانی‌اش را بوسید، و آن‌کسی نبود جز شهید مرتضی جاویدی، یا همان اشلو معروف».

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار