آیت‌الله جوادی آملی:

جامعه اسلامی دستش را به سمت کفار دراز نمی‌کند

یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: جامعه واقعی اسلامی جامعه‌ای است که استقلال دارد و دستش به سمت کفار دراز نیست.
کد خبر: ۲۸۳۲۳۱
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۱ - 12March 2018

جامعه اسلامی دستش را به سمت کفار دراز نمی‌کندبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، آیت الله العظمی عبدالله جوادی آملی ظهر دوشنبه در جلسه تفسیر قرآن که در مسجد اعظم قم برگزار شد، اظهار داشت: در بدن انسان سلسله نیروهایی وجود دارد که متولی فهم و سلسله نیروهایی هستند که متولی حرکت و عمل ما هستند.

وی افزود: اگر فرد فهم خوبی دارد ولی در عمل، ویلچری است و عمل نمی‌کند عالم بی عمل است.

غفلت ریشه بسیاری از گناهان است

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه غفلت ریشه بسیاری از گناهان است، اضافه کرد: راز اینکه ۱۷ رکعت نماز را یکجا نمی‌خوانیم این است که خواندن آن در ۵ وقت باعث غفلت زدایی از انسان می‌شود.

وی با بیان اینکه مسیحیت و یهودیت مدیون اسلام هستند اظهار داشت: اگر اسلام، مسیحیت را معرفی نکرده بود چیزی از مسیحیت باقی نمی‌ماند و اگر ما هم یک روز از حجاب دست برداریم و روز دیگر از حکم دیگری، چیزی از اسلام نمی‌ماند.

آیت الله جوادی آملی با اشاره به تعریف قرآن از انسان مسلمان بیان داشت: از دید قرآن انسان مسلمان کسی است که در عین اینکه با دیگران خوب رفتار می‌کند ولی دستش به سمت کفار و مشرکان دراز نیست.

وی با بیان اینکه مسلمان باید مانند وزیر باشد، افزود: وزیر کسی است که باری از دوش مردم بردارد نه اینکه باری بر دوش مردم بگذارد.

این مفسر قرآن کریم اضافه کرد: مسلمانان باید مانند ساقه گندم باشند که به چیزی تکیه نمی‌کند.

وی با بیان اینکه ما با این همه سرمایه طبیعی و غیر طبیعی نباید دستمان به سمت دیگران دراز باشد، گفت: بهره نبردن از این همه نعمت، بی‌عرضگی است.

آیت الله جوادی آملی تأکید کرد: اینکه به ما گفته‌اند شب و روز قرآن بخوانید برای آن است که روی پای خود بایستیم؛ چون شناسنامه مسلمان، استقلال اوست.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار