مینو اصلانی در جشنواره «اسوه‌های صبر و مقاومت»؛

بی‌تردید زنان ایرانی الگوی زنان جهان هستند

رئیس بسیج جامعه زنان کشور با بیان اینکه بی‌تردید زنان ایرانی الگوی زنان جهان خواهند بود، گفت: فضای گفتمانی یکی از نیازهای امروز خانواده‌هاست.
کد خبر: ۲۸۳۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴ - 13March 2018

فضای گفتمانی یکی از نیازهای خانواده‌هاست/ بی‌تردید زنان ایرانی الگوی زنان جهان خواهند بودبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، مراسم اختتامیه جشنواره «اسوه‌های صبر و مقاومت» آبادان و خرمشهر با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین «سید نبی موسوی» امام جمعه خرمشهر، «ثامر چنعانی» مدیر مرکز فرهنگی دفاع مقدس خرمشهر، «مینو اصلانی» رئیس بسیج جامعه زنان کشور و «سیده فرانک موسوی» سرپرست اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان در سالن خلیج فارس شهر خرمشهر برگزار شد.

«مینو اصلانی» رئیس بسیج جامعه زنان کشور با بیان اینکه نسل جوان ما پشتوانه تکرار نشدنی دفاع مقدس را در اختیار دارد اظهار داشت: امروز برای مقابله با هجمه‌های فرهنگی غرب نیازمند سبک زندگی و نوع فکر زنان دفاع مقدس هستیم.

وی افزود: اگر بخواهیم با هجمه دشمن مقابله کنیم و پیام انقلاب اسلامی که زیبایی است را به دنیا منتقل کنیم باید هفت هزار زن مبارز کشورمان را به نسل جوان بشناسانیم. کسانی که از حضرت فاطمه زهرا (س) الگو گرفته بودند؛ بدون تردید زنان ایرانی الگو زنان جهان خواهند بود.

رئیس بسیج جامعه زنان کشور افزود: غرب ماهیت همسر و مادر بودن زن را از بین بُرده است. مادران تاثیرگذار، تربیت کنندگان شهدا بودند. پیام زن انقلابی ایران اسلامی در جهان خودش را نشان خواهد داد. زن مسلمان زنی برجسته و دارای آرامش است. زن غربی شاید هیچگاه نتواند مادر شود چون آن‌ها مسئله مادر شدن را تحقیر کرده‌ و فرهنگ همسری را از بین برده‌اند.

اصلانی با تاکید بر اینکه مادران شهدا الگوی حیاتی زندگی هستند، گفت: الگوی زن نه شرقی و نه غربی مادران شهدا هستند. ما باید روش تربیتی مادران شهدا را بازشناسی کنیم. این جلسات نیازمند تبیین فرایند تربیتی دارند.

وی اظهار داشت: وقتی که زندگی حضرت زهرا (س) را بررسی می‌کنیم متوجه می‌شویم ایشان در تربیت فرزندان و مسائل همسر داری نمونه است. ما بحث تربیت را جدی نگرفته‌ایم و با آن سطحی برخورد کرده‌ایم در حالی که مادران شهدا در بحث خوراک و محرم و همه مقوله‌های تربیت را رعایت کرده‌اند.

رئیس بسیج جامعه زنان با تاکید کرد: فضای گفتمانی یکی از نیازهای خانواده‌هاست. فضای گفتمانی و تربیتی باعث می‌شود فرزند به راحتی پاسخ سوالاتش را از خانواده دریافت کند. امروز نیازمند ایجاد گفتمانی در خانواده هستیم تا دختران جوان این سوالات را در خانواده مطرح کنند.

وی افزود: مادر امروز با پیچیدگی‌هایی در تربیت روبروست که باید فضای امنی را برای پرسش و پاسخ ایجاد کند. در دوران کودکی یک نوع سوالات ظهور و بروز می‌کند و در جوانی نوعی دیگری که نباید هیچ ترسی از طرح این سوالات وجود داشته باشد.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار