حجت الاسلام گلپایگانی در مراسم بزرگداشت روز شهدا؛

برخی می‌خواهند ارزش‌های شهدا را زیر پا بگذارند

رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: دست‌هایی در کار است تا ارزش‌هایی که شهدا برای آن از جان گذشتند را زیر پا بگذارند. که اساس قضیه از آمریکا و کشورهای اروپایی است.
کد خبر: ۲۸۳۳۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸ - 13March 2018

برخی می‌خواهند ارزش‌های شهدا را زیر پا بگذاردبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، حجت الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در پنجمین کنگره ملی روز بزرگداشت شهدا که امروز 22 اسفند ماه در حوزه هنری برگزار شد، اظهار داشت: شهید برخوردار از تقدس و در همه جوامع اسلامی ارزشمند است، چرا که شهدا از جان خود مایه گذاشتند و همه مدیون شهدا هستند.

وی افزود: اگر امروز با آرامش اینجا نشسته ایم مرهون خون شهدا هستیم، اگر آنها در میدان دفاع مقدس، مبارزه با ضد انقلاب و دفاع از حرم فداکاری نمی کردند چنین آرامشی وجود نداشت.

حجت الاسلامی گلپایگانی شهادت را آرزوی بزرگ اولیا الله دانست و بیان کرد: پدر و پسری در زمان پیامبر باهم مباحثه داشتند و پدر می گفت ابتدا باید من شهید بشوم و پسر می گفت ابتدا من باید شهید شوم، جنگ بدر پیش آمد و بازهم این منازعه حل نشد، بنا شد قرعه کشی کنند و قرعه به نام پسر افتاد که به جنگ بدر رفت و شهید شد، یک سال بعد پسر به خواب پدر آمد و گفت آنچه خدا در مورد شهید وعده داده بود ادا کرد، پدر بسیار ناراحت شد که از فرزند جا مانده است از پیامبر خواست دعا کند تا او هم شهید شود تا اینکه در جنگ احد به شهادت رسید.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: یکی از امتیازات شهدا این است که از سوال و جواب در شب اول قبر مبرا هستند. از پیامبر دلیل این را پرسیدند گفت زمانی که برق شمشیر بالای سر شهید بود او جوابش را داد و نیازی به جواب دادن نیست، یعنی قبول کرد از جان شیرین بگذرد.

وی به تاکید مقام معظم رهبری برای دیدار با خانواده شهدا اشاره کرد و افزود: یکی از برنامه های ثابت مقام معظم رهبری دیدار با خانواده شهدا است و گاهی خود به دیدار از منزل شهدا می روند که اخیرا به دیدار خانواده شهید اندرزگو رفته اند. ایشان بهترین لحظات عمرشان را همنشینی با خانواده های شهدا می داند. این وظیفه مسوولان است که به خانواده شهدا به دیده احترام بنگرند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: دست هایی در کار است تا ارزش هایی که شهدا برای آن از جان گذشتند را زیر پا بگذارند. دختری فریب خورده حجاب خود را سر چوب می کند. اساس قضیه از بیرون کشور در آمریکا و کشورهای اروپایی نشات می گیرد که نشان می دهد این عداوت و دشمنی با انقلاب اسلامی ریشه دار است.

وی تصریح کرد: به شهید حق شفاعت داده می شود. شبی به همراه مقام معظم رهبری به دیدار خانواده ی 2 شهید رفتیم. مادر گفت پسر دومم که شهید شد او را در خواب دیدم پسر گفت ما در آسمان چهارم در نزد حضرت عیسی (ع) هستیم و در روزی که حضرت مهدی (عج) ظهور کند به زمین خواهیم آمد و همراه حضرت مسیح به یاری امام زمان (عج) می رویم. شما خانواده های شهدا کسی را از دست ندادید، بلکه برای روز مبادا سرمایه گذاری کردید.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار