میکائیل دیانی خبر داد؛

برگزاری اختتامیه ششمین جشنواره «باروت خیس» در طبس/ ترامپ، نتانیاهو و نیکی‌هیلی نامزد دریافت جایزه این جشنواره شدند

مراسم اختتامیه ششمین جشنواره باروت خیس همزمان با سالروز شکست اقدام نظامی آمریکا در طبس در این شهرستان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۸۳۳۱۴
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲ - 13March 2018

برگزاری اختتامیه ششمین جشنواره «باروت خیس» در طبس/ ترامپ، نتانیاهو و نیکی‌هیلی نامزد دریافت جایزه این جشنواره شدندبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، میکائیل دیانی دبیر جشنواره مردمی باروت خیس در نشستی خبری که صبح امروز در مرکز فرهنگی هفتم تیر برگزار شد، اظهار داشت: جشنواره بین‌المللی باروت خیس که سال آینده اختتامیه ششمین دوره آن را برگزار خواهیم کرد، بر آن است تا با انتخاب افرادی که نماد دشمنی با حق و حقیقت هستند را انتخاب کرده و جایزه‌ای را به صورت کنایه امیز کنایه به چنین افرادی ارسال کند.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته این جشنواره به واسطه آن که سازمان اردویی و راهیان نور بسیج پشتیبان آن بود، در چنین روز‌هایی در حاشیه مراسم جشنواره ره آورد سرزمین نور در اردوگاه شهید باکری خرمشهر برگزار می‌شد؛ اما امسال تصمیم برآن شد تا جایزه باروت خیس به صورت مستقل از جشنواره ره آورد سرزمین نور باشد؛ به همین خاطر مراسم اختتامیه این جایزه پنجم اردیبهشت ۹۷ که هم زمان با شکست حمله نظامی آمریکا در طبس است، در این شهرستان برگزار می‌شود.

دبیر ششمین جشنواره باروت خیس با اشاره به اینکه نامزدهای نهایی دریافت این جایزه سه نفر هستند، بیان داشت: جشنواره بین‌المللی باروت خیس هم‌فکری و هم‌افزایی اهل فکر و اهل درد برای نمایاندن چهره واقعی زورمداران، پول‌پرستان و مستکبران است از این روی امسال ستاد مردمی جشنواره از بین سه کاندیدای راه‌یافته به مرحله نهایی، بر اساس آرای مردمی یک نفر را به عنوان مقام برگزیده در رشته دشمنی با حق و حقیقت، معرفی می‌کند.

وی افزود: یکی از این نامزدها، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا، به پاس به رسیمت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم جعلی و کودک‌کش صهیونیستی و حمایت مستمر از جنایات صهیونیست‌ها، تهدید دائمی کشور‌های مستقل و تلاش برای ایجاد جنگ و آشوب در هر گوشه از جهان، حمایت از جنایات آل‌سعود در یمن و مشارکت در کشتار مردم بی‌گناه یمن، است.

دیانی اضافه کرد: دومین نامزد، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم جعلی صهیونیستی، به پاس تهدید‌های همیشگی نظامی علیه کشور‌های اسلامی، دستیابی به رکورد کشتار ۵۷۸ کودک ظرف مدت ۵۱ روز، ادامه غصب کشور فلسطین و ظلم روزانه علیه مسلمانان و مسیحیان، است.

وی افزود: سومین نامزد هم نیکی هیلی سفیر ایالات متحده امریکا در سازمان ملل متحد، به پاس حمایت از کشتار مردم مظلوم یمن توسط آل‌سعود و حمایت سرسختانه از جنایات رژیم صهیونیستی، است.

دبیر ششمین جشنواره باروت خیس در ادامه گفت: در رای گیری که در ۲۲ بهمن امسال از مردم صورت گرفت، تعداد ۲۰۰ هزار نفر در رای گیری شرکت کردند که البته رای گیری همچنان ادامه دارد به نحوی که تاکنون یک میلیون نفر از طریق سایت جشنواره در این رای گیری شرکت کردند.

وی تصریح کرد:، چون پیش‌بینی می‌کردیم امسال بالای یک میلیون نفر در رای گیری شرکت کنند، کمیته حقوقی را تشکیل دادیم تا با پشتوانه این آرای مردمی شکایتی را در دیوان بین‌المللی لاهه علیه فرد برگزیده مطرح کنیم؛ براساس قوانین موجود چنانچه میزان آرا به بیش از یک میلیون نفر برسد قابلیت طرح در مجامع حقوقی بین‌المللی وجود دارد.

دیانی همچنین بیان داشت: امسال حضور تشکل‌های دانشجویی نیز پر رنگ‌تر از سال‌های دیگر است حتی تشکل‌های دانشجویی که در اروپا و آسیا حضور دارند نیز در این رای‌گیری مشارکت دارند علاوه بر این در کشور‌هایی مانند یمن، عراق، سوریه، فلسطین و چند کشور اروپایی رای گیری بر گزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه به دنبال آن هستیم تا بحث استکبار ستیزی پر رنگ‌تر شود، بیان کرد: برای روز اختتامیه از سفرای عدالت کشور‌ها هم دعوت خواهیم کرد تا در مراسم حضور داشته باشند علاوه بر این با وزیر امور خارجه کشور مان هم رایزنی‌های برای همراهی با جشنواره و ارسال جایزه به فرد برگزیده جشنواره از طریق این وزارتخانه صورت گرفته که فکر می‌کنیم این همراهی را شاهد باشیم.

انتهای پیام/۲۳۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار