عقب راندن دشمن با سه گلوله آر.پی.جی

بعضی از نیروهای ما نمی‌دانستند خمپاره چیه! آرپی جی چیه؟ در یک لشکر سه تا آرپی جی بیشتر گیر نمی‌آمد و رزمندگان ما، دشمن را که تا نزدیکی‌حمیدیه آمده بود را با سه قبضه آرپی جی عقب راندند.
کد خبر: ۲۸۳۳۳۶
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ - 24March 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از کرمان، شهید «رضا عباس‌زاده» در  شهریور 1341 در روستای فردوسیه نوق از توابع شهرستان رفسنجان متولد شد و تا پایان مقطع متوسطه در رشته اقتصاد درس خواند و دیپلم گرفت.

با شروع جنگ تحمیلی عازم جبهه حق علیه باطل می‌شود و پس از مدتی به دلیل لیاقت و شایستگی به عنوان فرمانده گردان 410 حضرت رسول (ص) لشکر 41 ثارالله منصوب شد و در بیست و یکم اسفند 1363 در شرق دجله بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید.

به مناسبت سالگرد شهید «رضا عباسزاده» بخشی از مصاحبه این عزیز بزرگوار را بازخوانی می کنیم که در این مصاحبه به تجرییات و مشکلات اول جنگ می پردازد.

جنگ تجربیات مختلفی دارد. در اوائل جنگ در عملیات حصر آبادان که می خواستیم توجیه کنیم که از چه قسمتی باید حمله کنیم و کجا را باید آزاد کنیم می آمدیم و با دستمون خاک جمع می کردیم و خاکریز درست می کردیم و می گفتیم الان نیروهای عراقی در این منطقه هستند و ما باید حمله کنیم.

در یک لشکر سه تا آرپی جی بیشتر نبود

مشکلات در اوایل جنگ بسیار زیاد بود و ما هم تجربه نداشتیم .نه تجربه‌ی جنگی، نه رزمی، نه زرهی، هیچکدام را نداشتیم و عراق هم موفق شد با سلاح های مدرن و امکانات ونیروهایی که داشت جلو بیایند و مناطقی را اشغال کند و به ما ضربه بزند.

در یک لشکر سه تا آرپی جی بیشتر نبود

اما اگر بخواهیم روند تکاملی جنگ را بررسی کنیم به حمدالله با قدرت ایمان و توکل برخدا، ما عملیات ها را شروع کردیم. بعد از حصر آبادان،هنوز بعضی از نیروهای ما نمی‌دانستند خمپاره چیه! آرپی جی چیه؟در یک لشکر سه تا آرپی جی بیشتر گیر نمی‌آمد. رزمندگان ما،دشمن را که تا نزدیکی حمیدیه آمده بود را با سه قبضه آرپی جی عقب راندند وما در مورد خاکریز دشمن و میدان مین هیچ نمی دانستیم و اصولاً با جنگ آشنایی نداشتیم.

در یک لشکر سه تا آرپی جی بیشتر نبود

ارتش ما به دلیل پاکسازی‌های بعد از انقلاب، قدرت دفاعی یک ارتش توانمند را نداشت.با ادامه ی جنگ نیروهای بسیجی توانستند جای پایی برای خودشان در جبهه باز کنندو تجربیات ما حاصل خون شهداست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار