فرانسه هم به سوریه چنگ و دندان نشان داد

رئیس جمهور فرانسه تهدید کرده است که پاریس آماده حمله و هدف قرار دادن تاسیسات و سایت‌های شیمیایی سوریه است.
کد خبر: ۲۸۳۳۳۹
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶ - 13March 2018

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در سخنانی اظهار داشت: پاریس آماده است تا حملات هدفمندی را علیه هر گونه تاسیساتی در سوریه انجام دهد که از آنها برای حملات شیمیایی مورد استفاده قرار می گیرد و نتیجه آن مرگ غیر نظامیان است.

ماکرون لحظاتی قبل از مذاکرات سازمان ملل درباره سوریه گفت: مسکو متحد و هم پیمان نزدیک دولت بشار اسد رئیس جمهور سوریه، اقدامات کافی را انجام نداده است تا تلاش های امدادی در غوطه شرقی واقع در حومه دمشق ادامه پیدا کند.

وی در پاسخ به سئوالی درباره جنگ سوریه در یک کنفرانس خبری در هند افزود: فرانسه آماده است تا در صورت کشف شواهد معتبر درباره استفاده از سلاح های شیمیایی که منجر به کشتار غیر نظامیان شده است، به سوریه حمله کند.

ماکرون اظهار داشت: ما همان کاری را انجام خواهیم داد که آمریکایی ها چند ماه قبل انجام دادند. ما خودمان را در موقعیتی قرار خواهیم داد تا حملات هدفمندی را انجام دهیم.

سوریه توافقی را با میانجیگری روسیه امضا کرده است تا همه تسلیحات شیمیایی خود را تحویل دهد تا از حملات هوایی آمریکا جلوگیری کند. این توافق پس از آن صورت گرفته است که در حمله شیمیایی 2013 میلادی صدها نفر کشته شدند.

سال گذشته آمریکا بار دیگر سوریه را به استفاده از سلاح های شیمیایی متهم کرد و حملات هوایی را علیه یک پایگاه هوایی سوریه انجام داد.

از آن زمان تاکنون، آمریکا بارها دمشق را به استفاده از گاز کلر در حملات خود متهم کرده است. سوریه و روسیه بارها این اتهامات را رد کرده اند.

جیم ماتیس وزیر دفاع آمریکا نیز اخیرا به دولت سوریه هشدار داده است که از سلاح های شیمیایی در جنگ داخلی این کشور استفاده نکند.

وی در این باره گفت: دولت ترامپ به طور کاملا شفاف اعلام کرده است که این بسیار جاهلانه خواهد بود اگر دولت سوریه از گازهای شیمیایی استفاده کند.

منبع:‌تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار