نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

شهید باکری از جنگیدن و مقاومت خسته نشد

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: شهید باکری از استثنائات دوران ما است، اما با اینکه در عملیات‌های مختلفی شرکت کرده و مجروح شده بود، لیکن از جنگیدن و مقاومت خسته نبود.
کد خبر: ۲۸۳۳۴۳
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱ - 14March 2018

شهید باکری از جنگیدن و مقاومت خسته نشدحجت‌الاسلام «سیدمحمدعلی آل‌هاشم» نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس آذربایجان شرقی با اشاره به ابعاد شخصیتی شهید «مهدی باکری»، اظهار داشت: شهید باکری از استثنائات دوران ما است، اما با اینکه در عملیات های مختلفی شرکت کرده و مجروح شده بود لیکن از جنگیدن و مقاومت خسته نبود.

وی افزود: علاقه شهید باکری به امام خمینی، ولایت و روحانیت مثال زدنی بود. به یاد دارم در روزهای منتهی به عملیات، زمانی که شهید «صیاد شیرازی» برای حضور در مناطق تماس می‌گرفت، به همراه «آیت الله ملکوتی» به منطقه مریوان رفتیم. در منطقه «کانی مانکا» که عملیات بود، شهید باکری آمد و چون منطقه ناامن بود مکرراً از ما خواهش می‌کرد که برگردیم چراکه از ما نگران بود.

امام جمعه تبریز با اشاره به روحیه مجاهدت و شهادت طلبی شهید باکری، تصریح کرد: علاقه شهید باکری به شهادت علاقه خاصی بود. 15 روز قبل از عملیات بدر و شهادتش به مشهد مقدس رفته بود و شهادتش را از آقا امام رضا (ع) خواسته بود.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با اشاره به راه‌های انتقال پیام شهدا به نسل‌های آینده گفت: همه در برابر شهدا وظیفه دارند، وصیت نامه شهدا، موزه های دفاع مقدس، کاروان‌های راهیان نور، همگی نقش بسیار مهمی را می‌توانند در تبیین پیام شهدا ایفا کنند که البته نقش آموزش و پرورش و دانشگاه ها در این عرصه بسیار کلیدی است.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با اشاره به بیان اینکه پیام امروز انقلاب به رزمندگان دوران دفاع مقدس اطاعت از ولایت است، افزود: امروز رمز پیروزی اسلام و انقلاب وحدت، بصیرت و اطلاعت از رهبری است. این کارهایی که بنام تشیع لندنی در این چند روز انجام گرفت نشان از بی بصیرتی است. پیام مردم و نظام به همسنگران شهید باکری، داشتن بصیرت، ایجاد وحدت در جامعه و اطاعت از مقام معظم رهبری است.

انتهای پیام/   

نظر شما
پربیننده ها