معرفی کتاب؛

«تا هستم می مانم» دریافتی از «نوری به رنگ خون»

داستان زندگی ملاقمر، روایت بانویی مجاهد و بصیر از دیار کویری­ است که شعاعی از حقیقت خورشیدی زینب کبری (س) را در آن می‌توان یافت. دریافتی از جنس نور، نوری به رنگ خون!
کد خبر: ۲۸۳۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۹ - 15March 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از یزد، کتاب «تاهستم می مانم» داستانی براساس روایت شفاهی است از زندگی «قمر افخمی اردکانی» که به قلم «محبوبه زارع» نگارش شده است.

کتاب پیش رو در 126 صفحه به مرور خاطرات ملاقمر افخمی که از فعالین دوران انقلاب و جنگ تحمیلی است، می پردازد.

این کتاب، اولین کتابی است که به همت سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس استان یزد تدوین و چاپ شده است.

محبوبه زارع نویسنده کتاب در مقدمه آورده است:

«حق آن است که وقتی تاریخ هشت ساله انقلاب و چهار دهه مقاومت انقلابی کشورت را ورق بزنی، از دل آن تصویری بی بدیل از مجاهدت و ایثار مادرانه و خواهرانه زنانی را ببینی که تمام اهتمام خویش را در طبق اخلاص نثار راه الهی نمودند و برگی دیگر از مفهوم شهادت را با روح حماسی خویش نگاشتند.

وقتی داستان زندگی ملاقمر، بانویی مجاهد و بصیر از زادگاه کویری­ام را می نوشتم، شعاعی از حقیقت خورشیدی زینب کبری (س) را در آن می‌دیدم. دریافتی از جنس نور. نوری به رنگ خون!

حقیقت شفق گونه ملاقمر، چنان عریان و شفاف، روایتگر حضور و شکوه زن در نهضت دفاع و مقاومت بود، که در تمام خطوط نگارش بی آن‌که توفیق دیدارش را از نزدیک داشته باشم، مرا با محبت او آمیخت.

داستان زنی را می‌نوشتم که شکوه باورهایش سرمایه جاودانگی این سرزمین خواهد بود.

زنی که در قامت مادری، هم در نقش‌های فردی و خانوادگی و هم در جبهه اجتماع، میراث دار حقیقت انقلابی بود.

به یاد سخن رهبرم افتادم آن گاه که در تحلیل موقعیت زنان در دنیای مدرن غرب، الگوهای پوشالی آنها را زیر سوال برد و از سوی دیگر دست رد بر همه تفریط ها و محدودیت های بی منطق زنانه زد. رهبرم سخن از نسخه سوم زندگی برای زن امروز به میان آورد.

و من در سطر سطر نگارش داستان ملاقمر، او را الگوی سومی دیدم که در آن گفتمان بدان اشاره شده بود؛مایه مباهات من است که توانستم مصداقی از الگوی سوم زن را در دوره معاصر به نسل امروز معرفی کنم.»

در صورت تمایل می توانید این کتاب را از اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس یزد تهیه کنید.

 انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار