مدیرکل امور بانوان استانداری خوزستان:

نقش زنان در دفاع مقدس کمتر از مردان نبود

سیده فرانک موسوی گفت: نقش زنان در انقلاب اسلامی کمتر از مردان نبوده است. امام خمینی (ره) نقش زنان را پررنگ می دانستند.
کد خبر: ۲۸۳۳۹۲
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۸ - 13March 2018

نقش زنان در دفاع مقدس کمتر از مردان نبودبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، مراسم اختتامیه جشنواره «اسوه‌های صبر و مقاومت» آبادان و خرمشهر صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین «سید نبی موسوی» امام جمعه خرمشهر، سرهنگ پاسدار «ثامر چنعانی» مدیر مرکز فرهنگی دفاع مقدس خرمشهر، «مینو اصلانی» رئیس بسیج جامعه زنان کشور و «سیده فرانک موسوی» مدیرکل امور بانوان استانداری خوزستان در سالن خلیج فارس خرمشهر برگزار شد.

«سیده فرانک موسوی» مدیرکل امور بانوان استانداری خوزستان در این مراسم با اشاره به ویژگی‌های حضرت زهرا (س)، اظهار داشت: در حدیثی به پیامبر(ص) خطاب شد که «اگر فاطمه نبود شما را خلق نمی‌کردیم». ایشان در زمانی متولد شد که جاهلیت حکم‌فرما بود و داشتن دختر یک ننگ بود. در چنین شرایطی و بخاطر وجود حضرت، سوره کوثر نازل شد.

وی گفت: مفسرین مورد اشاره در سوره کوثر را حضرت زهرا (س) می‌دانند. نسلی که از فاطمه زهرا (س) به وجود آمد دنیا را متحول و تحت تاثیر قرار داد. پیامبر(ص) با احترام به فاطمه(س) برخورد می‌کرد البته این نشان دهنده جایگاه زن در اسلام است.

مدیرکل امور بانوان استانداری خوزستانگفت: ما بدون الگو نیستم که بخواهیم از غرب الگو برداری کنیم. زمانی که امیرالمومنین (ع) مظلوم واقع شد، حضرت فاطمه زهرا (س) حضور اجتماعی و سیاسی داشت و از ولایت دفاع می‌کرد.

موسوی افزود: ایشان در مقام دفاع از ولایت نمونه بود. حضرت بهترین مادر و همسر دنیا بود. نقش زنان ما در طول تاریخ روشن بوده و مادران شهدا نیز نقش‌شان را از فاطمه زهرا(س) گرفتند. نقش زنان در انقلاب اسلامی کمتر از مردان نبوده است. امام خمینی (ره) نقش زنان را پررنگ می دانستند.

وی خاطرنشان کرد: حماسه دفاع مقدس از تمام ظرفیت‌های انسانی سرزمین‌مان استفاده کرد. تجربه دفاع مقدس که ما آن را به خوبی لمس کردیم تحربه‌ای موفق برای کشورهای اسلامی بود، چون جنگِ یک کشور در مقابل دنیا بود. در این جنگ آمریکا بسیج شده بود و جنگ آن‌ها با دین ما بود.

مدیرکل امور بانوان استانداری خوزستان عنوان کرد: آن‌ها تمام عیار با قدرت‌ نظامی و سیاسی به جنگ ما آمدند و ما با اتکای به ایمان و با پشتوانه ولایت به میدان رفتیم. دفاع مقدس حرف‌های ناگفته‌های زیادی دارد که اگر سال‌ها نویسندگان و هنرمندان از آن بنویسند هنوز ادامه خواهد داشت.

موسوی بیان کرد: زنان در دفاع مقدس سهم‌خودشان را ادا کردند. زنان در نقش مادری و همسری تشویق کننده حضور رزمندگان در جبهه بودند. آن‌ها با علاقه فرزندانشان را راهی کردند. مادر شهید می‌گوید «من افتخار می‌کنم فرزندم را تقدیم اسلام کنم» این ارزش معنوی است که خیلی‌ آن قدرت را نمی‌فهمند.

وی تاکید کرد: زنان در خرمشهر دفاع مستقیم می‌کردند، حضور زنان در جبهه یعنی حضور خانواده در جبهه. همسران مجاهدان و سرداران خدمات مهمی را برای جمهوری اسلامی به وجود آوردند. آن‌ها الگوی صبر و مقاومت هستند. زنان نیز وفاق اجتماعی را ایجاد کردند و با پشتیبانی از رزمندگان خدمات خوبی را ایجاد کردند و ستون های جمهوری اسلامی شدند.

مدیرکل امور بانوان استانداری خوزستان افزود: جنگی که امروز غربی‌ها با ایجاد و تقویت داعش و تکفیری‌ها به راه انداختند نشان دهنده ضعف آن‌هاست. آن‌ها مقدسات ما را هدف قرار دادند و اسلام و اهل بیت (ع) را نشانه رفتند در حالی که ما پیروزی‌های خیلی خوبی را به دست آوردیم.

موسوی گفت: خانواده‌ها و همسران مدافعان حرم فرزندانشان را تشویق کردند، این فرهنگ باید به نسل جوان منتقل شود. ما باید جریان‌سازی فرهنگی کنیم. تثبیت و انتقال فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی مهم است.

وی بیان کرد: زنان ما به برکت انقلاب اسلامی دارای هویت شدند. ما این هویت را از نظام جمهوری اسلامی داریم. این اتفاق جای شکرگذاری دارد. مادران و همسران شهدا از چیزی گذشتند که بهتر از جانشان بود.

همچنین در پایان این مراسم «کتاب «شماره پنج» نقش زنان در مقاومت آبادان به روایت فاطمه جوشی رونمایی شد.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار