برگزاری جشنواره خاطره‌نویسی و اولین جشنواره شعر کردی دفاع‌مقدس

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه از آمادگی کامل استان برای بزرگداشت باشکوه هفته دفاع مقدس در کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۲۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۴ - 06September 2013

برگزاری جشنواره خاطره‌نویسی و اولین جشنواره شعر کردی دفاع‌مقدس

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس ، سرهنگ محمدی که در جلسه هماهنگی بزرگداشت دفاع مقدس در کرمانشاه سخن میگفت، هفته دفاع مقدس را یادآور حماسه و دلاوریهای مردم و رزمندگان اسلام در سالهای دفاع مقدس دانست و گفت: مقاومت جانانه مردم در آن هشت سال و تحمل سختیها در برابر هجوم متجاوزین موجب شد شاهد به زانو در آمدن دشمنان و عزت و سرافرازی امت مسلمان باشیم.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان کرمانشاه گفت: برآیند این دفاع مقدس موجب استحکام حکومت ولایی، دینمداری، حفظ تمامیت ارضی کشور و حصول خودباوری در عرصه دانش، پژوهش، فناوری و نیل به اهداف بلند در سازندگی ایران اسلامی شده است.

وی مهمترین اهداف سی و سومین سالگرد هفته دفاع مقدس را بیان نقش ولایت و رهبری در حفظ نظام مقدس اسلامی، همبستگی، وحدت ملی و مشارکت عمومی در برابر بیگانگان، تقویت خود باوری برگرفته از فرهنگ دفاع مقدس در روند پیشبرد برنامه ها توجه دادن نظام فرهنگی به فرهنگ غنی دفاع مقدس دانست.

محمدی، بازنگری و معرفی نمادها و الگوهای معنویت، مقاومت و خلاقیت به عنوان عوامل پیروزی در عملیاتهای مختلف دوران دفاع مقدس، نقش استکبار جهانی و صهیونیسم بینالملل در ایجاد تنش و اختلاف قومی و مذهبی در جوامع اسلامی، تبیین درسها و عبرتهای جنگ تحمیلی در دوران دفاع مقدس و بکارگیری آن در دوران کنونی خصوصا برای نسلهای سوم و چهارم را به عنوان دیگر اهداف سی و سومین سالگرد هفته دفاع مقدس عنوان کرد.

به گفته محمدی نواخته شدن زنگ ایثار و حماسه، سخنرانی فرماندهان نظامی و پیشکسوتان دفاع مقدس، برگزاری اولین جشنواره شعر کردی دفاع مقدس، برگزاری سومین جشنواره خاطرهنویسی و اعزام نویسندگان دفاع مقدس استان کرمانشاه به مناطق عملیاتی غرب کشور از دیگر برنامههای هفته دفاع مقدس محسوب میشود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار