مشاور مديرعامل راه آهن:

ترویج فرهنگ شهادت پیشرفت و بالندگی جامعه اسلامی را به همراه دارد

مشاور مديرعامل راه آهن در امور ايثارگران گفت: فرهنگ شهادت سرشار از انرژی و سر زندگی است لذا صحبت از شهدا و دفاع مقدس به معنای توقف در آن سال‌ها نيست بلكه مدد گرفتن از ارواح طيبه شهدا برای حركت­ رو به جلو و بالندگی و پيشرفت كشور است.
کد خبر: ۲۸۳۴۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱ - 14March 2018

ترویج فرهنگ شهادت پیشرفت و بالندگی جامعه اسلامی را به همراه خواهد داشتبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، همزمان با روز بزرگداشت شهید آیین رونمایی از المان ۱۲ شهيد راه آهن خراسان با حضور سرهنگ «داود عباس­ زاده» مشاور مديرعامل راه آهن در امور ايثارگران، سردار سرتیپ دوم پاسدار «اکبر نجاتی» مديركل حفظ و نشر آثار دفاع مقدس استان خراسان رضوی، حجت ­الاسلام «حسین معصومی» مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان خراسان رضوی، «محمدهادی ضیایی­ مهر» مدير كل راه آهن خراسان و خانواده­ های معزز ۱۲ شهيد راه آهن خراسان در ايستگاه راه آهن مشهد برگزار شد.

عباس‌­زاده در این مراسم اظهار داشت: هر چند جنگ خسارت­ های جبران ناپذیری را به کشور ما تحمیل کرد اما به دلیل اینکه بعضی خصایص همچون خدامحوری، رفاقت، ولایت­ پذیری و دیگر فضایل اخلاقی که امروز در بازار مکاری رنگ باخته است در آن دوران جلوه­‌گری می­ کرد، لذا پیشکسوتان جهاد و شهادت از آن دوران با خاطرات شیرینی که در ذهن دارند یاد می­ کنند.

مشاور مدير عامل راه آهن در امور ايثارگران افزود: فرهنگ شهادت سرشار از انرژی و سر زندگی است لذا صحبت از شهدا و دفاع مقدس به معنای توقف در آن سالها نيست بلكه مدد گرفتن از ارواح طيبه شهدا برای حركت­ رو به جلو و بالندگی و پيشرفت كشور است.

وي گفت: شهدا و رزمندگان، الگوی تلاش و همت و ايثار هستند و وظيفه ما امروز ادامه راه آنان و نهادينه كردن فرهنگ ايثار و شهادت است.

عباس‌زاده خاطرنشان كرد: راه آهن در طول دوران دفاع مقدس نقش تأثیرگذاری داشت. رزمنده‌ای نیست که از راه آهن و قطار خاطره نداشته باشد. بسیاری از ادوات نظامی از طریق قطارهای باربری به جبهه­ ها منتقل می‌شد. جانبازان دفاع مقدس نیز از طریق قطار به پشت جبهه منتقل می­ شدند همچنین پیکر مطهر شهدا به وسیله کانتینرهای یخچال­ دار از طریق خطوط ریلی به شهرهای بزرگ انتقال داده می‌­شدند.

مشاور مدير عامل راه آهن در امور ايثارگران با اشاره به این مطلب که روحیه جهادي و بسيجي در راه آهن وجود داشته و هنوز ادامه دارد تصریح کرد: جامعه ایثارگری راه آهن جمهوری اسلامی ایران از 248 شهید، 209 آزاده، 1200 جانباز و 5 هزار رزمنده تشکیل شده است.

عباس ­زاده در پايان گفت: ما افتخار داريم تا از المان شهداي دفاع مقدس راه آهن جمهوری اسلامی در شهرهای تهران، اصفهان و خوزستان رونمایی کنیم و امروز که مصادف با روز بزرگداشت شهدا است از المان 12 شهید راه آهن خراسان به عنوان چهارمین المان شهدای راه آهن در مشهدالرضا رونمایی کنیم.

شایان ذکر است، شهیدان «محمدقاسم فتحی»، «محمدعلی قلعه­ شیری»، «قاسم عربخانی»، «هوشنگ بختیاری»، «محمدرضا محمدی»، «محمدجعفر خلاقی»، «موسی شریعتی»، «محمد چوپانی»، «علی ­اکبر رضوانی»، «اکبر کوه­ کن»، «غلامحسن امیرکاظمی» از کارکنان راه آهن خراسان بودند که در دوران دفاع مقدس به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار