اخبار امنیتی سوریه؛

تسلط ارتش سوریه بر «حی القدم»/ شهر عفرین در محاصره است

تسلط ارتش سوریه بر محله القدم در جنوب دمشق و محاصره شهر عفرین از سوی ارتش ترکیه و گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه از مهمترین اخبار امنیتی این کشور است.
کد خبر: ۲۸۳۴۰۸
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۵ - 13March 2018

تسلط ارتش سوریه بر «حی القدم»/ شهر عفرین در محاصره استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از رای الیوم، ارتش سوریه به‌طور کامل بر حی القدم در جنوب دمشق مسلط شد. این پس از توافقی رخ داد که طی آن گروه‌های مسلح از این محله با اتوبوس و مینی‌بوس خارج شدند.

هزار نفر از اعضای گروه موسوم به اجناد الشام که در میان آنها ۳۰۰ فرد مسلح وجود داشت به همراه خانواده‌های خود به سوی استان ادلب رفتند.

به گزارش منابع سوری، در حالی که ارتش سوریه قصد داشت مواضع وابسته به گروه‌های مسلح را در مجاورت مناطق حجر الاسود و العسالی در جنوب دمشق تحویل بگیرد تروریست‌های داعش از مناطق تحت اشغال خود در حجر الاسود به دو موضع از چهار موضعی که گروه‌های مسلح آنرا تخلیه کرده بودند نفوذ کردند که ارتش سوریه موفق به تسلط بر چهار موضع مذکور شد.

بر اساس این گزارش، جنگنده‌ها و واحد توپخانه ارتش سوریه مواضع داعش را در حجر الاسود و اردوگاه الیرموک زیر آتش سنگین قرار داد که در این حملات شمار زیادی از داعشی کشته و زخمی شدند.

این در حالی است که برخی منابع از درگیری میان ارتش سوریه و داعش در فلکه بور سعید خبر می‌دهند.

داعش بخش اعظم اردوگاه الیرموک و کل حجر الاسود و بخش هایی از محله العسالی در جنوب دمشق تحت اشغال خود دارد.

از سوی دیگر رای الیوم گزارش داد: گروه‌های فلسطینی و تیپ قدس فلسطین که از حلب حرکت کرده‌اند در اطراف اردوگاه الیرموک اردو زده‌اند و آماده عملیات آزادسازی الیرموک هستند.

همزمان منابع سوری اعلام کردند: ارتش سوریه در شهرک الشیفونیه در غوطه شرقی دمشق کارگاه ساخت مواد سمی و شیمیایی کشف کرده است.

در همین حال یک منبع وابسته به گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه گفت که شهر عفرین در محاصره ارتش ترکیه و ارتش آزاد سوریه است.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار