یادواره «لاله‌های فاطمی» در قم برگزار شد

یادواره شهدای «لاله‌های فاطمی» گرامیداشت شهدای مدافع حرم، به همت حوزه مقاومت بسیج خواهران طلبه مدرسه علمیه معصومیه در این مدرسه برگزار شد.
کد خبر: ۲۸۳۴۳۱
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹ - 14March 2018

یادواره «لاله‌های فاطمی» در مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار شدبه گزارش دفاع پرس از قم، حجت‌الاسلام «ناصر رفیعی» استاد حوزه و دانشگاه در مراسم یادواره شهدای مدافع حرم با تجلیل از مقام شهیدان اظهار داشت: در روایات شهید دو نوع است؛ یکی شهیدی که در میدان نبرد به شهادت می‌رسد و دوم انسان‌هایی که در شان شهید هستند.

وی دامه داد: در روایات ۲۵ ویژگی افرادی که به مقام شهید میرسند ذکر شده است، از آن جمله انسانی که با حب اهل بیت (ع) از دنیا بروند است.

استاد حوزه و دانشگاه با تبیین وضعیت زمان جنگ گفت: حجاب برای زنان در دوران دفاع مقدس آنقدر اهمیت داشت که شب‌ها با چادر می‌خوابیدند که اگر در اثر بمباران و موشک خانه شان ویران شد، بدون حجاب نباشند.

رفیعی با اشاره به مجاهدت شهدای مدافع حرم گفت: اگر نبود جانفشانی و مجاهدت شهدای مدافع حرم، ما می‌بایست در کرمانشاه و همدان از کشور دفاع می‌کردیم.

در ادامه برنامه پدر بزرگوار شهید «مهدی طهماسبی» از شهدای مدافع حرم خاطره‌هایی از این شهید عزیز بیان کرد. در این مراسم از ۱۰ خانواده شهید دفاع مقدس و مدافع حرم تقدیر شد.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار