هشدار نظامی روسیه به آمریکا

هشدار نظامی روسیه به آمریکا یک روز پس از آن داده شد که نیکی هیلی گفت: اگر شورای امنیت نتواند درباره سوریه اقدام کند آمریکا در صورت لزوم آماده اقدام خواهد بود.
کد خبر: ۲۸۳۴۳۹
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۰ - 14March 2018

هشدار نظامی روسیه به آمریکابه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، ارتش روسیه هشدار داد که هر گونه حمله موشکی آمریکا به سوریه با واکنش متقابل ارتش روسیه روبرو خواهد شد. 

ارتش روسیه اعلام کرد: هر گونه حمله آمریکا را به سوریه، با هدف قرار دادن موشک ها یا سکوهایی که این موشک ها از آنجا پرتاب شده اند تلافی خواهد کرد.

والری گراسیموف رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه هشدار داد که اگر جان نظامیان روسیه در سوریه به خطر بیفتد و در معرض تهدید قرار بگیرد، مسکو واکنش نشان می دهد و این اقدام را تلافی خواهد کرد. 

این هشدار یک روز پس از آن داده شد که نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل هشدار داد اگر شورای امنیت نتواند درباره سوریه اقدام کند آمریکا در صورت لزوم آماده اقدام خواهد بود همان طور که سال گذشته در شلیک موشک به پایگاه هوایی دولت سوریه به خاطر یک حمله مرگبار شیمیایی اقدام کرد.

هیلی در شورای امنیت گفت: «این راهی نیست که ما ترجیح بدهیم اما اگر این راه پیش رو باشد ما نشان داده ایم که این راه را خواهیم رفت و آماده هستیم بار دیگر این راه را برویم.»

این گزاره های خبری می تواند حاکی از رویارویی بدون بازگشت بین دو قدرت هسته ای جهان و وقوع جنگ جهانی سوم باشد. 

حدود یک سال پیش از این رئیس جمهور آمریکا در دیدار خود با مقامات وزارت جنگ این کشور (پنتاگون) به ارتش آمریکا دستور داد تا برای یک جنگ جهانی آماده شود. دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هنگامی که از پنتاگون بازدید می کرد، در فرمانی اجرایی از ارتش خواست تا باسازی گسترده ، وسیع و گسترش نیروها، شامل زرادخانه اتمی علیه روسیه و چین آماده شود.

سوال این است آیا تحولات سوریه این دو کشور را به چنین وضعیتی رسانده است؟ به نظر می رسد این تهدیدها و مواضع مقامات آمريکايي ديپلماتيک است و هدفي جز وادار کردن طرف روسي به عقب نشینی ندارد. 

خبرگزاری اسپوتنیک همزمان در گزارشی اعلام کرد آمریکا و اسرائیل عملیات مشترک نظامی برای حمله به زیرساخت های نظامی ایران در منطقه خاورمیانه به ویژه در سوریه تدارک می بینند. 

اين در حالي است که یکی از فرماندهان نظامی بلند پایه ایران به رژیم صهیونیستی و آمریکا هشدار داده است که نمی توانند هزینه مقابله با ایران را متحمل شوند.

سرلشکر غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا روز یکشنبه گفت: «هم اکنون توسعه و تعمیق قدرت منطقه ای ایران هرگونه تصمیم گیری برای مقابله با جمهوری اسلامی را دشوار و با هزینه های غیرقابل محاسبه همراه کرده است.»

ایران و روسیه طی سال‌های گذشته به درخواست دولت قانونی سوریه از ارتش این کشور در مبارزه با تروریست ها و شورشیان حمایت کرده است. 

با این حال آمریکا و متحدانش بدون درخواست دولت قانونی این کشور و به بهانه مبارزه با تروریست های داعش از شورشیان و تروریست ها در سوریه حمایت نظامی کرده و مي کنند. بنابر گزارش‌ها ایالات متحده شماری نزدیک به دو هزار نیروی نظامی و پرسنل در سوریه دارد. 

جنگ داخلی سوریه، به علت حمايت آمريکا و متحدانش از شورشيان و تروريستها هفت سال است ادامه دارد. این جنگ دست‌کم ۳۷۰ هزار قربانی برجای گذاشته، بیشتر از نیمی از جمعیت کشور را آواره کرده، آسیب‌های جدی به مراکز اقتصادی و مدنی سوریه وارد کرده و بحرانی گسترده در منطقه و جهان را پدید آورده‌است.

منبع: صدا و سیما

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار