عراقچی در حاشیه نشست با کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی:

روند محاکمه تعرض‌کنندگان به سفارت ایران در لندن در جریان است

معاون وزیر امور خارجه گفت: دولت انگلیس تعهد کرده تا امنیت سفارت ایران را افزایش دهد؛ روند محاکمه تعرض‌کنندگان هم در جریان است.
کد خبر: ۲۸۳۴۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴ - 14March 2018

روال محاکمه تعرض‌کنندگان به سفارت ایران در لندن در جریان استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، سیدعباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه صبح امروز (چهارشنبه 23 اسفندماه) در حاشیه نشست با کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره حمله به سفارت جمهوری اسلامی در لندن اظهار داشت: معتقدم در ماجرای سفارت ایران، دولت انگلیس در دو حوزه کوتاهی کرده و ما در حال پیگیری این موضوع هستیم؛ هم اینکه تمهیدات لازم را بیندیشد و جلوگیری کند و هم از بابت تعلل و تأخیری که در اتمام این ماجرا داشته؛ ماجرایی که می‌شد بسیار سریع تر خاتمه پیدا کند، بیش از دو ساعت به طول انجامید.

وی افزود: این موارد و همچنین مجازات عاملین این قضیه را با دولت انگلیس در حال پیگیری هستیم. دولت انگلیس از این ماجرا اظهار «تأسف» و «عذرخواهی» کرده است.

عراقچی تصریح کرد: دولت انگلیس تعهد کرده تا امنیت سفارت ایران را افزایش دهد که تاکنون این مسئله انجام شده. الان پلیسِ مستقر، جلوی سفارت داریم و روال محاکمه تعرض‌کنندگان هم در جریان است.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها