ما توانستیم ۱۵۳/ دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

حال و هوای این روزهای معراج شهدای اهواز دیدنی است

چندی روزی است که پیکر مطهر 20 شهید تازه تفحص شده دوران هشت سال دفاع مقدس، میهمان معراج شهدای اهواز شده اند.
کد خبر: ۲۸۳۴۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷ - 14March 2018

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، همزمان با ایام سفرهای راهیان نور پیکر پاک و مطهر شهدای گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس به معراج شهدای اهواز منتقل شد.

زائرین یادمان‌های دفاع مقدس با حضور در معراج شهدای اهواز پیکر شهدای گمنام را زیارت می‌کنند. شهدایی که سن آن‌ها بین ۲۴ تا ۲۸ سال هستند و زمانی پا بر نفس خود گذاشتند و رفتند تا از خاک و ناموسشان دفاع کنند.

امروز به معراج شهدا می‌روم تا همچون هزاران زائر دیگر این لاله های وطن را زیارت کنم و از حضور نورانی شهدا تبرک جویم و با چند تن از حاضران در معراج نیز گفت‌و گو کنیم تا از حال و هوای حضور در کنار شهدای تازه تفحص شده بگویند.

حال و هوای این روزهای معراج شهدای اهواز دیدنی است

خودم را بیشتر شناختم

یکی از زائران شهدا که دانشجوی ترم 4 رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز است، می‌گوید: به خاطر خودم به معراج شهدا آمدم و پیکرهای شهدا را زیارت کردم، وقتی به اینجا آمدم منقلب شدم.

محمد اسدی با بیان اینکه در معراج شهدای اهواز خودم را بیشتر شناختم، گفت: قبلا درباره شهدا شنیده بودم ولی در اینجا آنها را با تمام وجود حس کردم.

علیرضا موحدی یکی دیگر از زائران شهدا که دانشجوی کارشناسی ارشد تربیت بدنی دانشگاه شهید چمران اهواز است نیز می‌گوید: وقتی که وارد حسینیه معراج شهدا شدم و با پیکر پاک این شهدا مواجه شدم واقعا شوکه شدم، چون حال و هوای اینجا با چیزی که فکر می‌کردم خیلی متفاوت بود، حس کردم زمان جنگ است این عزیزان تازه شهید شدند و ما به زیارت آنها آمدیم.

این دانشجوی اهوازی در پاسخ به این سوال که چه حرفی با شهدا دارید، بیان می‌کند: فقط می‌توانم به شهدا بگویم شرمنده‌ایم، شرمنده از وضعیت کنونی جامعه، شرمنده از اعمال خودمان، شرمنده از همه چیز، آنها برای چه رفتند و چه می‌خواستند! ما چه کردیم و در چه وضعیتی قرار داریم!!

حال و هوای این روزهای معراج شهدای اهواز دیدنی است

حس و حال حضور در کنار شهدا قابل توصیف نیست

به سراغ یکی دیگر از زائران شهدا که خود را محمد امینی ۲۴ ساله و ساکن تبریز است میرویم، او می‌گوید: برای سومین بار است که به معراج شهدای اهواز می‌آید ولی تا کنون این تعداد شهید را از نزدیک زیارت نکرده است، واقعا حس و حال حضور در کنار شهدا قابل توصیف نیست، از شهدا خواستم که کمک کنند تا بتوانم راهشان را ادامه دهم و همیشه در راه راست گام بردارم.

کیوان مقیمی که از اصفهان به زیارت شهدای تازه تفحص شده آمده، می گوید: فضای معنوی خیلی خوبی در معراج شهدای اهواز حاکم است و من که برای نخستین بار شهدا را از نزدیک زیارت می‌کنم واقعا این معنویت را حس کردم.

حال و هوای این روزهای معراج شهدای اهواز دیدنی است

دوست دارم شهید شوم

حسین اورنگی یکی از نوجوانانی که با خانواده از تهران به معراج شهدا آمده است نیز درباره حس و حالش در معراج شهدای اهواز می‌گوید: وقتی شهدا را از نزدیک زیارت کردم خیلی احساس خوبی به من دست داد و دوست داشتم جای آنها باشم زیرا مردم خیلی دوستشان دارند و عزیز همه هستند، فرقی هم ندارد که شهید را بشناسی یا نشناسی همین که نام شهید دارد همه او را گرامی می‌دارند و احترامش می‌کنند.

منصور ساعدی‌نیا یکی از دانش‌آموزان اهوازی که به زیارت 14 شهید تازه تفحص شده در معراج شهدای اهواز آمده  می‌گوید: به اینجا آمدیم تا از حضور و وجود شهدای گرانقدر فیض ببریم و متبرک شویم.

این نوجوان خوزستانی عنوان می‌کند: وقتی به ما گفتند شهید گمنام آوردند به همراه دوستان به معراج شهدا آمدیم و به آنها متوسل شدیم تا ما را در زندگی یاری کنند، خودم هم دوست دارم مثل اینها شهید شوم.

حال و هوای این روزهای معراج شهدای اهواز دیدنی است

کفن های شهدای گمنام با ما حرف‌ها دارند

محمدمهدی بهمنی، می‌گوید: زیاد به اینکه به زیارت شهدا بیایم اعتقاد نداشتم ولی به همراه دوستانم به معراج شهدا آمدم، خیلی خوب است و حال و هوای عجیبی دارد، اولش که به اینجا می‌آیی فکر می‌کنی که با چند تکه استخوان رو به رو هستی ولی واقعا اینطور نیست، در واقع اینها بهترین بندگان خدا هستند.

وی ادامه می‌دهد: دایی خودم نیز سال‌ها مفقودالاثر بود وقتی که پیکرش را آوردند اندازه یک قنداق نوزاد بود انتظار خیلی سخت است، برخی از این 20 شهید شناسایی می‌شوند ولی برخی گمنام هستند که خدا به خانواده‌های آنها صبر دهد.

خوش به حال شهدا

فضای سنگین و مبهوت کننده ای است، کم کم باید از شهدا جدا شویم و با آنها خداحافظی کنیم اما ترک این فضا سخت است، یکی در گوشه ای نشسته و گریه می کند، دیگری آرام با شهیدی نجوا می‌کند، عده ای در دفتر مطالبی می نویسند به حق که اینان عِندَ رَبِّهِمْ یرزقونَ‌اند و بر سفره سید الشهدا(ع) مهمان و نظاره گر ما هستند. شهدا برای ما هم دعا کنید که ما مردگان و شما زندگانید.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار