رئیس شورای شهر مشهد:

شهدا تربیت یافتگان پدر و مادرانی درس­ آموز از مکتب عاشورا بودند

رئیس شورای شهر مشهد گفت: شهدا تربیت یافتگان پدر و مادرانی درس­ آموز از مکتب عاشورا بودند که همه تعلقات مادی را رها کردند و پا در میدان جهاد گذاشتند و جان خود را در راه خداوند و برای اعتلای کلمه الله فدا کردند.
کد خبر: ۲۸۳۴۸۸
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲ - 14March 2018

ضرورت تحقق شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامیبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، اولین نشست شهردار مشهد با خانواده 36 شهید شهرداری مشهد امروز در مجتمع کوهسنگی برگزار شد.

«محمدرضا حیدری» رئیس شورای شهر مشهد در این نشست صمیمی اظهار داشت: یکی از مهمترین مباحثی که در باب عروج شهدا وجود دارد که امام خمینی (ره) نیز به آن اشاره فرمودند این است که شهدا راه صد ساله را در یک شب طی کردند.

وی افزود: بعضی عرفا سال‌­ها تلاش می­ کنند تا تعلقات خود را به دنیا کم کنند و به خدا برسند، اما شهدا در سایه یک رمز و رازی در مدت زمان کوتاهی به مقام قرب الهی رسیدند.

رئیس شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: در آموزه­ های دینی، موفقیت انسان­ها در امتحانات الهی و رشد آنها، بستگی به دور شدنشان از تعلقات دنیوی دارد. شهدا تربیت یافتگان پدر و مادرانی درس­ آموز از مکتب عاشورا بودند که همه تعلقات مادی را رها کردند و پا در میدان جهاد گذاشتند و جان خود را در راه خداوند و برای اعتلای کلمه الله فدا کردند.

حیدری در پایان گفت: مهمترین آرمان شهدا، که آرمان انقلاب اسلامی است استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی بود. ما در هر مسئولیتی که هستیم باید برای دستیابی به این آرمان از هیچ تلاشی دریغ نکنیم.

پخش مستند شهدای شهرداری، اجرای سرود و نمایش، رونمایی از نقاشی چهره شهید «قربان مشایی» به عنوان اولین شهید شهرداری و نقاشی چهره شهید «حسین هریری» آخرین شهید شهرداری مشهد، رونمایی از کتاب «معبری به سوی بهشت» و تجلیل از خانواده معظم شهدای شهرداری از دیگر بخش ­های این مراسم بود.    

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار