یادداشت/ سرتیپ دوم پاسدار عابدین‌خرم

شهید مهدی باکری تکرار نشدنی است

شهید مهدی باکری یک انقلابی به تمام معنا بود. چنان عظمت و بزرگی یافت که آرزوی تکرار آقا مهدی شاید آرزویی محال و دست نیافتنی باشد، اما نزدیک شدن به شخصیت آقا مهدی و تاسی به مرام و رفتار و کردار وی نه تنها نشدنی نیست بلکه راهی ضروری برای سعادت یک جوان مومن انقلابی است.
کد خبر: ۲۸۳۴۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲ - 14March 2018

آقا مهدی باکری، تکرار نشدنی استبه گزارش دفاع پرس از آذربایجان شرقی، سرتیپ دوم پاسدار «عابدین خرم» فرمانده سپاه آذربایجان شرقی در یادداشتی در خصوص شخصیت فرمانده دلاور لشکر عاشورا شهید «مهدی باکری» نوشت: تاریخ آذربایجان با نام شهید «مهدی باکری» عجین شده است. این شهید والامقام بخش بزرگ و برجسته‌ای از روح حماسی و مقاوم مردم این کهن دیار است و اساساً اگر کسی می‌خواهد از حماسه و هویت این سرزمین سراغ بگیرد باید شخصیت مهدی باکری را بشناسد.

جوان و نوجوان امروز نیازمند شناخت شخصیت مهدی باکری است. وی برای همه الگوست. دوران تحصیل او در مدرسه و دانشگاه برای دانش‌آموزان و دانشجویان الگویی ستودنی است. شیوه مدیریت آقا مهدی در شهرداری، برای مدیران و مسئولان تراز و معیاری نیکو است. نقش آفرینی وی در کسوت فرماندهی لشکر عاشورا برای فرماندهان و نظامیان اسوه‌ای کم‌نظیر است.

وی در بحبوحه جنگ و شرایط سختی که عملیات بدر برایشان پدید آورده بود، اوج توکل و توسل خود را به خداوند متعال به نمایش می‌گذارد و به همرزمانش می‌گوید: «همه برادران تصمیم خود را گرفته‌اند، ولی من به خاطر سختی عملیات تاکید می‌کنم شما باید مثل حضرت ابراهیم (ع) باشید که رحمت خدا شامل حالش شد، مثل او در آتش بروید. خداوند اگر مصلحت بداند به صفوف دشمن رخنه خواهید کرد. در حد نهایی از سلاح مقاومت استفاده کنیم...».

در یک کلام شهید باکری الگو و تراز برای امروز و فرداست.

نکته مهم اینجاست که مهدی باکری خود ساخته بود و خودش را بالا کشید و شد تبلور غیرت آذربایجان و مظهر غضب خدا در برابر دشمنان و الگوی رفاقت و محبت در برخورد با زیردستان.

وی یک انقلابی به تمام معنا بود. چنان عظمت و بزرگی یافت که آرزوی تکرار آقا مهدی شاید آرزویی محال و دست نیافتنی باشد؛ اما نزدیک شدن به شخصیت آقا مهدی و تاسی به مرام و رفتار و کردار وی نه تنها نشدنی نیست بلکه راهی ضروری برای سعادت یک جوان مومن انقلابی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار