مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس همدان:

شهید همدانی نماد آزادگی و ترویج فرهنگ دین و انقلاب اسلامی است

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس همدان گفت: باید از ظرفیت‌های موجود در جامعه برای ترویج فرهنگ شهدا بیش از پیش استفاده کنیم و شهید والامقام «حسین همدانی» امروز نماد آزادگی و ترویج فرهنگ دین و انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۲۸۳۵۲۵
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵ - 14March 2018

شهید همدانی نماد آزادگی و ترویج فرهنگ دین و انقلاب اسلامی استبه گزارش دفاع پرس از همدان، سردار «مهدی ظفری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان در مراسم پرده‌برداری از پیکره سردار شهید «حسین همدانی» همراه با رونمایی از سامانه نمایشی موشکی و 28 عنوان کتاب در حوزه ادبیات پایداری اظهار داشت: امروز نیروهای مسلح و دستگاه‌های دولتی در کنار مردم یک همدلی را برای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به وجود آورده اند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه باید از ظرفیت‌های موجود در جامعه برای ترویج فرهنگ شهدا بیش از پیش استفاده کنیم افزود: شهید گرانقدر «حسین همدانی» امروز نماد آزادگی و ترویج فرهنگ دین و انقلاب اسلامی است.

سردار ظفری با بیان خاطراتی از شهید همدانی تصریح کرد: این شهید والامقام همه جامعه ما را ایثارگر می‌دانست و معتقد بود هر کس که قبول کرده در این نظام شکوهمند زندگی کند و به مملکت خود عشق دارد از درجه ای از ایثار برخوردار است.

وی با تاکید بر اینکه امروز دغدغه همه ما ترویج ارزش های انقلاب و دفاع مقدس است خاطرنشان کرد: گفتمان دهه اول انقلاب در سه دهه بعد به خوبی جریان نداشت از این رو باید به دنبال گفتمان سازی این فرهنگ در جامعه امروز نیز باشیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس همدان گفت: انقلاب اسلامی در یک نگاه راهبردی و در رسیدن به اهداف راهبردی به لطف خدا توانسته در سطح جهانی موفق باشد اما در زمینه های تاکتیکی و داخلی باید بیش از پیش بسیج شویم و همت بیشتری از خود نشان دهیم.

وی با اشاره به اینکه تبلیغ و شعار مانایی و ماندگاری ندارد یادآور شد: در استان سندی با عنوان «دفاع مقدس، حماسه گفتمان ساز» ایجاد شده که بیانگر اهمیت ترویج فرهنگ ناب انقلاب و ارزش‌های آن در جامعه است.

سردار ظفری در ادامه با اشاره به تشکیل شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در سطح شهرستان‌های استان بیان داشت: امروز استان همدان در خصوص سند راهبردی «دفاع مقدس، حماسه گفتمان ساز» به عنوان یک الگو برای سایر استان های کشور شناخته می شود.

این مسئول در پایان تندیس شهید همدانی را نمادی متعلق به همه شهدا دانست و اضافه کرد: این نماد ها زمانی ارزش پیدا خواهند کرد که به سرمایه‌ای نمادین تبدیل شوند و بتوانند افکار این شهید مدافع حرم و همه شهدای اسلام و انقلاب اسلامی را توسعه دهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار