لاریجانی در دیدار وزیر نیرو:

مصوبات شورای عالی آب با نظارت دقیق اجرا شود

رئیس مجلس شورای اسلامی بر لزوم اجرای مصوبات شورای عالی آب به صورت دقیق تاکید کرد و گفت: وزارت نیرو برنامه زمان‌بندی برای اجرای مصوبات شورای عالی آب ارائه کند.
کد خبر: ۲۸۳۵۲۶
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲ - 14March 2018

مصوبات شورای عالی آب با نظارت دقیق اجرا شودبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس به نقل از خانه ملت، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز (چهارشنبه 23 اسفندماه) در دیدار وزیر نیرو اظهار داشت: در استان‌های مختلف مسئله کمبود آب وجود دارد که در استان اصفهان به لحاظ اینکه یک استان صنعتی محسوب می‌شود، این موضوع کمی عمیق‌تر است.

وی با اشاره به کاهش نزولات آسمانی در سال‌های اخیر ادامه داد: باید درخصوص کمبود آب در کشور تمهیداتی اتخاذ شود تا استفاده بهینه از آب صورت گیرد و مشکل کشاورزان و صنایع آب بر حل شود.

لاریجانی افزود: مصوبات شورای عالی آب در خصوص اختصاص سهمیه آب به استان‌های اصفهان و چهار محال و بختیاری باید مبنا قرار گرفته شود. همچنین با استفاده از کنتور میزان مصرف آب در کشور کنترل شود و اگر میزان بارش‌ها کمتر شد، به نسبت آن سهمیه‌های هر بخش تعدیل شود.

وی ادامه داد: وزارت نیرو باید یک برنامه زمان‌بندی برای اجرای مصوبات شورای عالی آب داشته باشد و نظارت‌ها در این زمینه اعمال شود. در هر صورت با توجه به محدودیت منابع آبی باید اختصاص سهمیه‌ها به نحوی باشد که یک استان دچار مشکل نشود.  

رئیس قوه مقننه با اشاره به ضرورت رسیدگی به مشکلات کشاورزان گفت: باید با استفاده از راهکارهایی منابع مالی برای رسیدگی به کمبود آب خلق شود به نحوی که وضعیت صنعت نیز سامان یابد، همچنین از کشت‌های جایگزین در مناطق که با مشکل کمبود آب مواجه شده‌اند، توجه شود و از کشت گلخانه‌ای نیز حمایت صورت گیرد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار