حسن‌بیگی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

دست‌یابی سعودی‌ها به انرژی هسته‌ای می‌تواند زمینه‌ساز جنگ جهانی باشد

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به ادعاهای دولت عربستان مبنی بر اینکه فناوری هسته‌ای را در راستای توسعه و پیشرفت کشورشان می‌خواهند، گفت: عربستان با خرید میلیاردها دلار تجهیزات جنگی از آمریکا، در یمن دست به نسل‌کشی می‌زند. اگر این کشور به انرژی هسته‌ای دست پیدا کند زمینه‌ساز جنگ جهانی مخواهد شد.
کد خبر: ۲۸۳۵۴۳
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۰ - 15March 2018

/«ابوالفضل حسن‌بیگی» عضو کمیسیون امنیت ملی و نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، با اشاره به ادعاهای حاکمان سعودی در خصوص اینکه دستیابی به انرژی هسته‌ای را در جهت پیشرفت تکنولوژی و ثبات صلح و امنیت در منطقه می‌خواهند، اظهار داشت: هر کجا که منافع مسلمانان از سوی کشورهای غربی مورد هجوم و تهدید باشد، قطعا پای عربستان هم در میان است، کشوری که با خرید میلیاردها دلار تجهیزات جنگی از آمریکا، در عراق و سوریه ناامنی را به بار آورد و امروز در یمن دست به نسل‌کشی می‌زند، اگر به انرژی هسته‌ای دست پیدا کند، زمینه‌ساز جنگ جهانی می‌شود.

این نماینده خانه ملت با بیان اینکه دست‌یابی به فناوری هسته‌ای اگر در مسیر سازندگی باشد، می‌تواند یک نیاز و خواسته تمام کشورها محسوب شود، افزود: وضعیت جهان به گونه‌ای شده است که همه کشورها تلاش می‌کنند تا انرژی هسته‌ای را به دست بیاورند و از این علم و تکنولوژی در راه رشد و توسعه کشور و رفاه ملتشان بهره ببرند.

وی ادامه داد: اما برخی از کشورهای استعمارگر و کشورهای عربی به‌ویژه عربستان تمام توجه خود را به محقق شدن اهدافشان در رسیدن به فناوری هسته‌ای می‌بینند تا از این طریق دنیا را به کنترل خود در آورند.

نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هدف ایران از بهره‌مندی انرژی هسته‌ای در راستای آبادانی کشور است، تصریح کرد: در تمام طول تاریخ ما کشوری بوده‌ایم که از خاک خود در برابر دشمنان دفاع کرده‌ایم، داشتن انرژی هسته‌ای به منظور غلبه بر کشورهای دیگر نیست، بلکه در عمق این علم منافعی وجود دارد که می‌تواند جهان را به آبادانی برساند.

حسن‌بیگی گفت: عربستانی‌ها به خوبی می‌دانند که توانایی مقابله با جمهوری اسلامی را ندارند هرچند با کسب توانایی هسته‌ای و تاسیس 16 نیروگاه اتمی می‌توانند از این ظرفیت برای مهار کشورهای عربی به‌ویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس استفاده کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مصوبه تاسیس 16 نیروگاه اتمی از سوی دولت عربستان می‌تواند مقدمه‌ای برای توافق هسته‌ای با آمریکا باشد، سعودی‌ها از این طریق به دنبال جلب نظر آمریکایی‌ها هستند.

به گزارش دفاع پرس؛ دولت عربستان تصویب کرده که 16 نیروگاه هسته‌ای ظرف مدت 20 سال آینده در کشورشان تاسیس شود.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها