همراه با شهدا؛

زندگی‌نامه شهید جواد گل‌محمدی

گوشه‌ای از زندگی‌نامه شهيد جواد گل‌محمدی یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.
کد خبر: ۲۸۳۵۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰ - 14March 2018

زندگی نامه شهید جواد گل محمدیبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است.

شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است. شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست، انتخاب آزادانه و آگاهانه است؛ خلوت عاشق و معشوق است.

شما می‌توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی شهید جواد گل محمدی یکی از شهدای دوران دفاع مقدس را بخوانید.

شهید جواد گل محمدی سال ۱۳۴۳ در روستای چیانه نقده در یک خانواده مستضعف روستائی کاملاً آگاه و معتقد به اصول اسلامی متولد گردید و دوران کودکی خود را با تربیت اسلامی پرورش یافته و در سن ۷ سالگی به مدرسه راه یافت و از آنجائی که از کودکی با مسائل اسلامی تربیت یافته بود کودکی بسیار باهوش و کنجکاو بود بدین جهت دوران ابتدائی و راهنمائی را با موفقیت به پایان رساند.

موفقیت در تحصیل و غلبه بر محرومیت‌هایی که در صفحه به صفحه زندگی پرتلاطمش محسوس بود. سپس وارد دوره دبیرستان شد و این دوره را نیز با شور و شوق هر چه تمامتر ادامه می‌داد تا اینکه با وجود مشکلات بسیار مالی با اراده آهنین و مصمم خویش آنرا به پایان رساند. تا حامی هزاران تن افراد محروم مظلوم باشد.

شهید در دوره تحصیل خود همچنان با موفقیت کلاسهایش را پشت سر می‌گذاشت تا اینکه تمامی ملت مسلمان ایران با مشت‌های گره کرده خود مخالفت خود را با رژیم طاغوت اعلام کردند. شهید نیز همگام با تمامی همکلاسی‌هایش مشغول تبلیغات ضد رژیم بود و در کلیه راهپیمائی‌ها و تظاهرات نقش رهبری همکلاسی‌هایش را بعهده داشت تا اینکه انقلاب پیروز شد.

بعد از پیروزی انقلاب شهید پیوسته در تلاش جهت صدور انقلاب بود که از جمله مبارزاتش بعد از انقلاب تبلیغات در سطح روستای چیانه وروستا‌های اطراف و تشکیل کلاس‌های ایدئولوژی در مسجد روستای چیانه و شرکت در جلسات و نماز جماعت بود. بیشتر مبارزاتش در رابطه با منافقین بود و در سال ۵۸ در تشکیل انجمن اسلامی هنرستان فنی کوشش نمود.

یکی از خصوصیات بارز این شهید این بود که همیشه با مخالفین به بحث و گفتگو می‌نشست و دیده شده بود که بر اثر تبلیغات شهید بسیاری از منحرفین به راه اسلام برگشته‌اند.

بعد از تشکیل سپاه پاسداران شهید جواد گلمحمدی جزو اولین کسانی بود که به صورت نیم فعال در سپاه ثبت نام نمود سپس توسط روابط عمومی سپاه گروه مقاوم به نام گروه مهدی (عج) را تشکیل داد که شهید گل محمدی سرپرستی آن گروه را به عهده داشت و همچون کوهی استوار در مقابل ضد انقلاب ایستادگی کرد.

در سال ۱۳۵۹ بنا به آگاهی که کسب کرده بود مسئله جنگ را خیلی مهم دانسته و سلاح بر دوش گرفته و به عضویت سپاه درآمد که در بسیاری از عملیات‌های منطقه شرکت داشت که از جمله آنان می‌توان حمله پیروزمند پاکسازی اشنویه را نام برد که بعد از این حمله موفقیت آمیز به علت اعتقادات ایمانی بیش از حد سرپرستی انجمن اسلامی هنرستان رابر عهده گرفتند و بعد از ۵ ماه فعالیت دوباره در بین تحصیل مدرسه را رها کرده و با لبیک گفتن به ندای حسین (ع) زمان به جبهه جنوب اعزام گردید و در اولین مرحله عملیات فتح‌المبین شرکت کرد و با موفقیت پشت سر گذاشت تا اینکه در دومین مرحله از عملیات بیت‌المقدس شرکت کرده و پس از نبردی طولانی با خصم کافر در مورخ ۲۰/۱۲/۶۱ بعد از فتح شلمچه به شهادت رسید.یادش گرامی باد که لاله هماره خونین سنگر‌های همیشه بیدار جنوب گشت.

فرازی از وصیتنامه شهید جواد گل محمدی

بسم ا... الرحمن الرحیم

به دست برادر محمدعلی آذرپناه برسد.

پس از تقدیم عرض سلام، امیدوارم در زیر پرچم لااله الا ا... سلامت بوده باشید. ما در مورخه ۶۰/۱/۲۸ در اهواز مستقر شدیم و در آنجا به سوسنگرد اعزام شدیم. به آن خاطر آدرس را دقیق نداده‌ام؛ و از روی این آدرس نامه ننویسید. برادر جان، چقدر پرمحبت هستی شما. پس از این معلوم می‌شود که قلبت می‌تپد به خاطر جبهه، اما فرصت نمی‌کنی. خوش به حالت که این قدر در ده فعالیت داری. فعالیت شما برادران باعث می‌شود اسلام هم در داخل و هم در خارج پیروز شود. آری برادر جان، شهادت آرزوی بندگان خداست و پی در پی آن سعادت است. ما آن روزی که از شما برادران جدا شده‌ایم شما‌ها به یاد نمی‌افتی فقط خدا و انبیا و به یاد رزمندگان می‌افتد. خلاصه برادر جان، دیگر باور نمی‌کنم که صورت مرا ببینی. چون ۸۰ درصد امکان دارد شهید بشویم و بلکه خداوند قسمت نکند.

برادر جان، زود به زود به خانه ما سر بزن. یکی هم به برادران حزب اللهی سلام می‌رسانم و آرزوی خدمت برادران انجمن اسلامی در راه را از خداوند متعال خواستارم.

واسلام علیکم و رحمه ا... و برکاته

وصیت من به برادران انجمن اسلامی این است که در مسجد انجمن گروه گرائی نکنند. گروه گرائی بر خلاف اسلام است. با یکدیگر انتقاد برادرانه کنید. جواد گل محمدی

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار