پاسخ مستند ظریف به «عوام‌فریبی‌ها» علیه ایران درباره بی‌ثبات‌سازی منطقه

وزیر خارجه ایران، روز چهارشنبه از فضاسازی‌های کشورهای غربی علیه ایران و متهم کردن این کشور به ایجاد بی‌ثباتی در منطقه خاورمیانه انتقاد کرد.
کد خبر: ۲۸۳۵۶۷
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۷ - 14March 2018

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، «محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران روز چهارشنبه در حساب کاربری‌اش در توئیتر با استناد به گزارش اخیر «مرکز تحقیقات صلح استکهلم» درباره صادرات تسلیحات آمریکا به منطقه غرب آسیا از فضاسازی‌های کشورهای غربی علیه ایران و متهم کردن این کشور به ایجاد بی‌ثباتی انتقاد کرد. 

آقای ظریف در توئیتر با انتشار نموداری از «مرکز تحقیقات صلح استکهلم» که واردات سلاح از آمریکا توسط کشورهای خاورمیانه را نشان می‌دهد نوشت: «آمریکا نیمی از صادرات سلاحش را به منطقه ما پمپاژ می‌کند. بخش اعظم این سلاح‌ها به دست سران کشورهای ماجراجو و بی‌تجربه‌ای می‌افتند که در جنایات جنگی نقش دارند. علی‌رغم این، ادعا می‌شود ایران منشأ بی‌ثباتی است. جالب است که واقعیات بزرگترین دشمن عوام‌فریبی و پوپولیسم هستند.»

نموداری که «ظریف» منتشر کرده، واردات سلاح توسط کشورهای منطقه غرب آسیا از آمریکا را نشان می‌دهد. این نمودار نشان می‌دهد کشورهای عربستان سعودی، امارات و مصر بزرگترین واردکننده سلاح‌های آمریکایی هستند.

این آمارها را مرکز تحقیقات صلح استکهلم در گزارشی که روز دوشنبه منتشر شد، ارائه کرده است. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها