ماندگاری: پیشرفت و عزت امروز کشور مرهون خون شهداست

استاد حوزه و دانشگاه گفت: پیشرفت و عزت امروز کشور مرهون خون شهدا است.
کد خبر: ۲۸۳۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۳ - 14March 2018

مشهد|ماندگاری: پیشرفت و عزت امروز کشور مرهون خون شهداستبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، حجت‌الاسلام مهدی ماندگاری عصر امروز در مراسم افتتاحیه نخستین نشست کشوری خادم یاران خانواده معظم شهدای مدافعان حرم که به‌ همت مرکز امور بانوان آستان قدس رضوی (ع) و با حضور یکصد تن از همسران و مادران شهدای مدافع حرم در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار داشت: آموزه‌های دین مبین اسلام به ما می‌آموزد که برای تثبیت عطر شهدا باید کار تشکیلاتی انجام دهیم.

وی تصریح کرد: همچنان که نور اسلام از مرکزیت حرم مطهر رضوی به دنیا منتشر می‌شود امیدواریم عطر شهدا نیز از این بارگاه منور به تمام عالم به مشام برسد.

ماندگاری به باورهایی که فرهنگ شهادت از آن نشئت می‌گیرد، اشاره و عنوان کرد: شهادت به‌ معنی گذشتن از همه چیز است. انسان به‌ راحتی از داشته‌هایش نمی‌گذرد. شهید جان خودش را فدا می‎کند تا اسلام باقی بماند. فرهنگ خودخواهی در مقابل فرهنگ ایثار و شهادت است و اگر فرهنگ ایثار بهترین فرهنگ است فرهنگ خودخواهی بدترین فرهنگ به‌شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه «گذشت شهدا دارای باورهایی است که اگر تقویت و تبلیغ شود عطر شهدا را می‌توانیم منتشر کنیم»، افزود: معامله‌ کردن با خدا، قیامت و خود از جمله این باورهاست، ایثارگری در معامله با خدا صورت می‌گیرد و هر کس اهل معامله با خدا باشد، ایثارگر می‌شود.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: کسی حاضر می‌شود جان خودش را بدهد که باور دارد در این دنیا چیزی نصیب او نمی‌شود بلکه در آخرت است که به او پاداش می‌دهند.

وی با ابراز اینکه امروز امنیت و آسایش مملکت ما، از برکت شهدای هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم است، گفت: امنیت، پیشرفت و تعالی جامعه ما مرهون خون شهداست. در کشور ما پس از گذشت 40 سال از انقلاب، به‌برکت خون شهدا بیش از 40هزار اختراع ثبت شده است که انرژی هسته‌ای، تکنولوژی نانو، سلول‌های بنیادی، پرتاب ماهواره و... از جمله آنها بوده است.

ماندگاری افزود: امروزه دشمنان ما اعتراف می‌کنند کشور ایران سکان‌دار امنیت منطقه است. این پیشرفت‌ها و عزت و آبروی کشور همه به‌برکت خون شهداست.

وی به مضمون آیه 2 سوره مبارکه مائده اشاره و تصریح کرد: در این آیه آمده است: «در راه نیکی و پرهیزگاری با هم تعاون کنید»، این آیه به ما می‌گوید که باید 5 اصل را رعایت کنیم؛ انجام کارهای جمعی، داشتن رهبر و امام، متفرق نشدن، داشتن نیتی خیر و تقوا از جمله مواردی است که برای انجام کارهای بزرگ باید رعایت شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها