ما توانستیم ۱۵۹/ علی‌اصغر حیدری در گفت‌وگو با دفاع پرس:

راهیان نور حتما برای جوانان و نوجوانان لازم است

بازیگر تلویزیون و سینما با اشاره به اهمیت سفر به مناطق عملیاتی جنوب کشور گفت: جوانان کشورمان از دفاع مقدس فقط تعدادی فیلم و کتاب دیده‌اند که اگر در مناطق راهیان نور حضور پیدا کنند به حال و هوایی نزدیک به آن ایام وارد خواهند شد که خیلی برای آن‌ها جالب خواهد بود به همین دلیل راهیان نور حتما برای جوانان و نوجوانان لازم است.
کد خبر: ۲۸۳۵۸۵
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۰ - 15March 2018

راهیان نور حتما برای جوانان و نوجوانان لازم است«علی‌اصغر حیدری» بازیگر تلویزیون و سینما پس از حضور در راهیان نور جنوب در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس با بیان اینکه ۲۱ ماه از دوران مقدس سربازی را در منطقه کردستان سپری کرده است، اظهار داشت: حضور در اردوی راهیان نور جنوب برای من تداعیگر دوران سربازی بود.

وی گفت: حال و هوای راهیان نور را فقط بچه‌هایی که در دوران جبهه حضور داشته‌اند به خوبی درک می‌کنند. اینکه بعد از گذشت ۳۰ سال خاطرات آن زمان تداعی شود حال عجیبی دارد.

این هنرمند کشورمان افزود: سفر به راهیان نور به هنرمندان و کارگردانان کمک می‌کند تا کسی که قصد تولید اثری از جنگ داشته باشد بتواند یک تحقیق صحیح و کامل انجام دهد. در این سفرها اطلاعاتی منتقل می‌شود که قابل لمس است.

حیدری بیان کرد: روایت راویان به گونه‌ای است که انسان احساس می‌کند در لحظه سختی‌ها و رنج‌های دفاع مقدس حضور داشته است که خیلی می‌تواند به انسان کمک کند. 

وی تصریح کرد: جوانان و نوجوانان کشورمان از دفاع مقدس فقط تعدادی فیلم و کتاب دیده‌اند و اطلاعات آن‌ها در همین اندازه است. اگر در مناطق راهیان نور حضور پیدا کنند به حال و هوایی نزدیک به آن ایام وارد خواهند شد که خیلی برای آن‌ها جالب خواهد بود. راهیان نور حتما برای جوانان و نوجوانان لازم است. 

این بازیگر سینما و تلویزیون تصریح کرد: فرزندان من چندین بار به سفر راهیان نور آمده‌اند و از گفته‌های آن‌ها متوجه شدم راهیان نور فضایی نزدیک به دوران دفاع مقدس است و وقتی که خودم این فضا را از نزدیک دیدم خیلی خوشحال شدم که فرزندانم این مناطق را از نزدیک دیده‌اند.

حیدری تاکید کرد: اگر جوانان به این مناطق بیایند خیلی خوب و تأثیرگذار خواهد بود. این تجربه در آینده برای آن‌ها به گونه‌ای خواهد بود که انگار دفاع مقدس را تجربه کرده‌اند.

وی گفت: قطعاً هنرمندان مناطق راهیان نور را خواهند دید چرا که یک تجربه متفاوت و ماندگار خواهد بود. مردم باید زودتر به ما پیشنهاد حضور در این سفرها را می‌دادند. حضور گسترده مردم در راهیان نور نشان می‌دهد آن‌ها جلوتر از هنرمندان حرکت می‌کنند.

این هنرمند اظهار داشت: خیلی دوست داشتم همسرم در این سفر من را همراهی می‌کرد چون ایشان معلم هستند و حتما این سفر می‌توانست به او کمک کند. ان‌شالله حتما سعی خواهم کرد در آینده به همراه خانواده سفر راهیان نوری داشته باشم.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها