استاندار زنجان:

شهیدان سرمایه معنوی و ایمانی کشور هستند

استاندار زنجان شهیدان را سرمایه معنوی و ایمانی کشور برشمرد.
کد خبر: ۲۸۳۶۲۴
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰ - 15March 2018

شهیدان سرمایه معنوی و ایمانی کشور هستندبه گزارش دفاع پرس از زنجان، «اسدالله درویش امیری» استاندار زنجان در دیدار با کارکنان اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان اظهار داشت: این نهاد بیش از سایر دستگاه‌ها با فرهنگ ایثار و شهادت آشنایی دارد و دلیل آن نیز این است که شما خادم خانواده‌های شهدا و ایثارگران هستید.

وی تصریح کرد: شما وظیفه سنگینی در قبال توسعه و ترویج فرهنگ غنی ایثار و شهادت دارید.

درویش امیری با بیان اینکه خادمان شهدا دقت داشته باشند که طوفان‌های متعددی در مسیر انقلاب قرار گرفت حوادثی که هر کدام می‌توانست یک کشور را نابود کند افزود: هیچکدام از این طوفان ها اثری بر کشورمان نگذاشت چون خون پاک شهدا ریشه درخت انقلاب را آنچنان در اعماق وجود جامعه گسترانیده که هرگز این طوفان‌ها نتوانستند در مقابل اقتدار نظام و عظمت انقلاب، ملت و شهدا کوچکترین خدشه‌ای وارد کنند.

وی با اشاره به اینکه همه ما از این حیث مدیون قطره قطره خون شهدا هستیم اضافه کرد: باید به زیبایی و به دقت آن را به نسل سوم و چهارم منتقل کنیم.

استاندار زنجان با بیان اینکه اگر ملت ایران با سرافرازی حوادث روزمره بزرگ و دشوار دهه شصت را یکی پس از دیگری پشت سر گذاشت و با سربلندی 8 سال دفاع مقدس را گذراند و یک وجب از خاک کشور از سرزمین ملت ایران جدا نشد تاکید کرد: این ها همه به خاطر جاری شدن خون‌های شهدا بود.

درویش‌امیری با اشاره به اینکه امروز در کنج خانه نشستن و تحلیل اتفاقات انقلاب آسان است افزود: مرد میدان می خواهد که بداند هشت سال بر این ملت چه گذشت و چه انسان‌های بزرگی چون شهیدان باکری، همت و صدها شهید بزرگ دیگری چگونه حماسه‌آفرین کردند و جان خود را  تقدیم انقلاب اسلامی کردند.

وی ادامه داد: اگر جنگ بر ما تحمیل شد، اگر ضد انقلاب خود فروخته منافق که در انتها به دامن صدام پناه بردند، اگر دهها حوادث داخلی و خارجی طراحی شده و بوجود آمد که نگذارند انقلاب اسلامی با ماهیت اصیل، فرهنگ غنی و اهداف بلند بدون مشکل استقرار یابد و هیچ یک خللی در انقلاب ایجاد نکرد به دلیل قطره‌های خون شهدا و جانفشانی همه کسانی است که با اخلاص و بدون چشم داشت و با صفای باطن، بدون ریا و بدون تکبر در عرصه دفاع از انسانیت، عدالت اجتماعی و تامین حقوق همه جانبه انسان ها پابه عرصه مبارزه گذاشته و مقاومت کردند.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه وظیفه خادمان شهدا نسبت به سایر افراد سنگین‌تر و سخت‌تر است عنوان کرد: شهید و شهادت و اخلاص و اخلاق، نباید فقط در زبان باشد بلکه باید در اعماق وجودمان نقش ببندد.

وی با بیان اینکه شهیدان سرمایه معنوی و ایمانی کشور هستند افزود: فرهنگ شهیدان سرمایه فرهنگی و اخلاقی جامعه و کشور است. این سرمایه ارزشمند بوده و نباید کم انگاشته شود. ما برای معنویت و ایمان انقلاب کرده بودیم و امروز شهیدان سرمایه معنوی و ایمانی ما هستند.

درویش‌امیری اضافه کرد: انقلاب ما انقلاب فرهنگی، اخلاق، صداقت و عدالت اجتماعی، تواضع، فروتنی و انسانیت بود. در واقع اینها فرهنگ شهدا هستند.

استاندار زنجان خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم از شهدا و خونشان پاسداری کنیم از این واژه‌های زیبا که هر کدام جامعه‌ای را متحول می‌کند پاسداری کنیم. اگر به وصیتنامه شهدا مراجعه کنیم همه آنها ما را به توحید و خدا پرستی دعوت می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها