نفوذ ارتش سوریه به عمق غوطه؛

«حموریه» آزاد شد

همزمان با خروج هزاران نفر از غوطه، منابع خبری در سوریه از آزادی کامل شهرک «حموریه» در غوطه شرقی دمشق خبر دادند.
کد خبر: ۲۸۳۶۶۴
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۴ - 15March 2018

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، «دیدبان حقوق بشر سوریه» نزدیک به معارضان این کشور، امروز پنجشنبه از آزادی کامل شهرک «حموریه» در غوطه شرقی دمشق خبر داد.

دیدبان نوشت: نیروهای رژیم [سوریه] بعد از عقب‌نشینی کامل رزمندگان [=عناصر تروریستی] از شهرک حموریه، به طور کامل بر شهرک مسلط شدند.

همزمان با این اتفاق، هزاران نفر از غوطه شرقی، از گذرگاه امنی که ارتش از شهرک حموریه ایجاد کرده بود، خارج شدند و خود را به نیروهای ارتش سوریه رساندند.

عملیات ارتش سوریه برای پاکسازی غوطه شرقی از گروه‌های تروریستی که منبع ناامنی در پایتخت هستند، از ششم اسفندماه آغاز شده و مراحل نهایی خود را طی می‌کند.

تاکنون بیش از 65 درصد غوطه شرقی که آلوده به حداقل سه گروهک تروریستی بود، پاکسازی شده و شهر مهم دوما در شمال غوطه شرقی نیز در محاصره کامل ارتش قرار گرفته و از طرفی دیگر اکنون ارتش با آزادسازی حموریه خود را در قلب بخش جنوبی غوطه شرقی می‌بیند.

به گزارش وبگاه «مراسلون» عملیات ارتش سوریه از چند محور در غوطه شرقی بخصوص از محور شهرک الریحان در بخش شرقی شهر دوما ادامه دارد. تروریست‌ها در الریحان تونل‌ها و سنگرهای بزرگی ساخته‌اند که تصاویر برخی از آنان منتشر شده است.

منابع خبری می‌گویند امروز موشک‌های «یو.آر 77» روسیه در غوطه شرقی شلیک شده که هدف آن کشف و انهدام تونل‌ها و مین‌هایی است که افراد مسلح برای کند کردن پیشروی ارتش سوریه ایجاد کرده و کار گذاشته‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها