ادامه حمایت آمریکا از تجاوز عربستان به یمن

وزیر دفاع آمریکا خواهان ادامه حمایت این کشور از عربستان در تجاوزاتش به یمن شد.
کد خبر: ۲۸۳۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲ - 16March 2018

تأکید ماتیس بر لزوم ادامه حمایت از تجاوز عربستان در یمنبه گزارش گروه بین الملل دفاع پرس به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا در نامه‌ای به رهبران کنگره مدعی شد: هرگونه محدودیت‌هایی علیه حمایت آمریکا از عربستان در یمن به غیرنظامیان در این کشور آسیب می‌رساند و موجب تلفات بیشتر می‌شود.

قرار است سنای آمریکا طی روزهای آینده مسئله حمایت آمریکا از عربستان در جنگ یمن را بررسی کند.

از سال ۲۰۱۵ وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از ائتلاف عربستان در یمن از طریق دادن سلاح یا کمک اطلاعاتی یا سوخت‌رسانی به هواپیماهای عربستان حمایت می‌کند.

بررسی مسئله حمایت آمریکا از عربستان در سنا احتمالا طی سفر محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان به واشنگتن صورت گیرد.

ماتیس تأکید کرد: محدودیت‌های جدید علیه حمایت نظامی آمریکا می‌تواند موجب تلفات انسانی شود و همکاری علیه تروریسم با شرکایمان را در معرض خطر قرار دهد. همچنین موجب کاهش نفوذ ما بر عربستانی‌ها می‌شود و این مسئله وخامت اوضاع و بحران انسانی را منجر می‌شود.

وی بعد از سفر به خاورمیانه در مسیر برگشتش به واشنگتن گفت: اوضاع کنونی برای حل بحران یمن تحت نظارت سازمان ملل مناسب است. ما به یک توافق برای مذاکره نیاز داریم و معتقدیم که سیاست کنونی سیاست درستی است.

ماتیس تأکید کرد: لغو حمایت آمریکا از عربستان تنها موجب می‌شود که ایران به صورت قوی‌تر از طریق حملات موشکی بالستیکی جدید علیه عربستان و تهدید گذرگاه‌های دریایی حیاتی حمایت کند که این مسئله به افزایش خطر درگیری منطقه‌ای می‌انجامد.

شورای امنیت روز پنجشنبه اوضاع وخیم انسانی در یمن را محکوم کرد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها