ما توانستیم ۱۷۱/ مسعود تکاور در گفت‌وگو با دفاع پرس:

ظرفیت ساماندهی معیشتی مرزنشینان در راهیان نور وجود دارد

کارگردان سینما و تلویزیون با تاکید بر اهمیت حمایت دولتمردان از راهیان نور گفت: ظرفیت ساماندهی معیشتی مرزنشینان در راهیان نور وجود دارد که باید حمایت شود.
کد خبر: ۲۸۳۷۰۵
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵ - 16March 2018

ظرفیت ساماندهی معیشتی مرزنشینان در راهیان نور وجود دارد«مسعود تکاور» کارگردان سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، اظهار داشت: اگر راهیان نور را با دیدن یک فیلم مقایسه کنیم شاید آن فیلم تاثیر خوبی داشته باشد اما حضور و بازدید از مناطق راهیان نور تاثیر عمیق‌تری خواهد داشت.

وی گفت: ضمیر ناخودآگاه هر انسانی هرگاه با یک سفر و حرکت فرهنگی درگیر شود ماندگاری و باور در آن را ریشه‌دار تر می‌کند. در کنار تئاتر، عکس، فیلم، سریال و طراحی و سایر هنرها این مقوله هر چند سخت و پرهزینه است اما تاثیر بسیار خوب و مثبتی را برای نسل امروز و فردا خواهد داشت.

کارگردان سینما و تلویزیون خاطرنشان کرد: داستان‌هایی که در کتب ابتدایی و راهنمایی برای ما پیش بینی شده همیشه در خاطرم می‌ماند در حالی که در سن بالاتر این تاثیر کمتر است. راهیان نور باید متداوم‌تر، منسجم‌تر، زیباتر و باشکوه‌تر برگزار شود.

تکاور با بیان اینکه اثر هنری یک هنرمند خیلی وابسته تحقیق و تفحصی است که درباره آن موضوع انجام می‌دهد، گفت: هر قدری تحقیق و تفحص هنرمند در زمینه موضوع بیشتر باشد آن هنر قشنگ‌تر القا می‌شود. ما وقتی در مرحله تحقیق و تفحص هستیم تنها از منابع اینترنتی استفاده می‌کنیم در حالی که حضور فیزیکی در مناطق راهیان نور هنرمند را در فضا قرار می‌دهد.

وی خاطر نشان کرد: راهیان نور یک شورت‌کات و واکسیناسیون تحقیقاتی بزرگ برای خلق یک اثر هنری در ژانر دفاع مقدس است که خیلی با فضای کتابی متفاوت است.

این کارگردان سینما و تلویزیون گفت: یک‌سری از سفرها مانند راهیان نور حمایت دولتمردان را می‌طلبد. من به عنوان یک پدر خیلی دوست دارم فرزندم علاوه بر تصاویر و نمادهای فرهنگی بتواند در سفر راهیان نور همراه باشد و با گوشت و پوست متوجه شود که دفاع از این مملکت چقدر سخت بوده و راحتی امروز او مجانی نبوده است. بلکه این امنیت مدیون خون شهدا، جانبازان و رزمندگان این مرز و بوم بوده است.

تکاور گفت: هر چقدر هم از فعالیت‌های فرهنگی حمایت کنیم، کم است. وضع معیشتی مرز نشینان کشورمان من را ناراحت می‌کند. با نگاه اقتصادی و فرهنگی در راهیان نور می‌توان کسب و کاری ایجاد کرد تا فعالیت‌های مدنی جدی‌تری شکل گیرد.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها