ما توانستیم ۱۷۲/ اسماعیل فلاح‌پور در گفت‌وگو با دفاع پرس:

تاکنون یک‌صدم از قصه‌ها دفاع مقدس هم به تصویر کشیده نشده است/ دفاع مقدس فوران قصه‌های عجیب حماسی

کارگردان سینما و تلویزیون با بیان اینکه دفاع مقدس فوران قصه‌های عجیب حماسی است، گفت: یک‌صدم از قصه‌ها دفاع مقدس هم تاکنون به تصویر کشیده نشده است.
کد خبر: ۲۸۳۷۰۶
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴ - 16March 2018

یک‌صدم از قصه‌ها دفاع مقدس به تصویر کشیده نشده است/ دفاع مقدس فوران قصه‌های عجیب حماسی«اسماعیل فلاح‌پور» کارگردان سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، درباره حرکت فرهنگی راهیان نور اظهار داشت: حرکت فرهنگی راهیان نور به نظرم کار خیلی خوب و قشنگی است.

وی گفت: نسل حاضر در قالب جوانان و هنرمندان که سن و سال کمی از آن‌ها گذشته و تعاریف کلی از دفاع مقدس شنیده‌اند حضورشان در این محیط و فضاها تاثیر بسیار خاصی خواهد گذاشت.

کارگردان سینما و تلویزیون افزود: کسانی که کار سینمایی و تلویزیونی می‌کنند با این محیط‌ها ایده‌های خوبی پیدا خواهند کرد. هنرمندان در زمینه‌های تئاتر، سینما، عکاسی و شعر و گونه‌های مختلف هنری در این فضا ایده‌های زیادی را پیدا خواهد کرد.

فلاح‌پور تاکید کرد: راهیان نور ارتباط بین نسل‌ها را به خوبی برقرار خواهد کرد که اتفاق مهمی است. نسل سلحشوران دفاع مقدس که سینمای ما خیلی کم توانسته به آن ادای دین کند.

وی درباره تاثیرات فرهنگی راهیان نور عنوان کرد: اصل قضیه ارتباط دفاع مقدس با نسل‌هاست که این اتفاق را یک چیز تاریخی نپنداریم. ایجاد این ارتباط یک هویت خاصی ایجاد می‌کند که بعداً خیلی مفید و دامنه‌دار خواهد بود.

کارگردان سینما و تلویزیون تاکید کرد: راهیان نور باید گسترده‌تر و وسیع‌تر انجام شود. سنین جوان باید بسیاری از فیلم‌ها، تصاویر و آرشیوهای صدای متعلق به دوران دفاع مقدس را در این مناطق پخش کنند تا زائرین با یک گنجینه‌ای از اتفاقات فرهنگی، هنری و تاریخی روبرو شود.

فلاح‌پور عنوان کرد: با یک‌سری کارها به خوبی می‌توان زائرین راهیان نور را به دوران دفاع مقدس بُرد. فیلم‌های بسیار درخشان مستند، عکس‌های بی نظیر و آرشیوهای صدا می‌تواند یک نمایشگاه سمعی و بصری برای زائرین ایجاد کند که امیدوارم این کار انجام شود.

وی با بیان اینکه سفر راهیان نور یک سفر خاص است، گفت: خیلی دوست دارم فرزندانم به راهیان نور سفر کنند چون این سفر فقط صرفاً یک سفر تفریحی نیست بلکه سفر دیگری است. همه دنیا میراث‌شان را حفظ می‌کنند و ما نیز باید این کار را درباره دفاع مقدس انجام دهیم چون این یک اتفاق خاص و پُربار است.

این کارگردان سینما و تلویزیون با تاکید بر لزوم سفر به مناطق راهیان نور گفت: راهیان نور حامل یک تاثیر عاطفی خاص است. پا روی خاکی می‌گذاریم که در دهه‌های گذشته شاهد اتفاقات عجیبی بوده است و در راهیان نور می‌توان آن را عیناً تجربه کرد.

فلاح‌پور تاکید کرد: در حیطه سینمای جنگ بی شمار کارهای درخشان می‌توانیم انجام دهیم که نکرده‌ایم. فوران قصه‌های عجیب حماسی وجود دارد که گفته نشده است. یک‌صدم این قصه‌ها به تصویر کشیده نشده است و این ظرفیت خیلی بالاست. به نظرم اگر مسوولین سینمایی کشور امکانی قرار دهند تا این متون تبدیل به فیلمنامه و سناریو شود می‌تواند دستمایه کارهای درخشان و بی نظیری شود که مردم ارتباط قشنگی با آن داشته باشند.

وی گفت: در مقطعی سوژه‌ها در سینمای دفاع مقدس به قدری تکرار شد که ضد ارزش شد در حالی که خاطرات امروز هرکدام یک سناریوی فوق‌العاده است که کار نشده است. سناریوهای تازه، بِکر، تکان دهند، بسیار حماسی و بسیار دراماتیک که خیلی دستمایه‌های عالی برای کارهای سینمایی و تلویزیونی هستند.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار