شیخ نعیم قاسم:

تا زمانی که لازم باشد در سوریه می‌مانیم

معاون دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد که حزب الله تا زمانی که لازم باشد در سوریه حضور خواهد داشت.
کد خبر: ۲۸۳۷۰۷
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹ - 16March 2018

تا زمانی که لازم باشد در سوریه می‌مانیمبه گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، شیخ نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب الله لبنان روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرگزاری رویترز گفت: ما به عنوان حزب الله برای محافظت از قلمرو خود تلاش می کنیم و در آمادگی کامل هستیم. حزب الله تا زمانی که لازم باشد در سوریه باقی خواهد ماند.

وی در عین حال گفت اسرائیل ممکن است به سوریه حمله کند و این احتمال وجود دارد چون اسرائیل چند بار دست به حمله هوایی به سوریه زده است و به هر حال تصمیم دولت سوریه این است که به این حملات پاسخ بدهد و چون احتمال حمله اسرائیل به سوریه به چند حمله محدود می شود ، پاسخ دولت سوریه نیز محدود می باشد.

وی گفت حزب الله تا زمانی که لازم باشد در سوریه حضور خواهد داشت و افزود اگر بحران سوریه با راه حل سیاسی پایان یابد حزب الله نیز از این کشور خارج خواهد شد.

وی تصریح کرد حزب الله لبنان و همپیمانانش در جنگ علیه توطئه آمریکا برای نابودی سوریه ، پیروز شدند و سوریه و مردم آن در جنگ میدانی به پیروزی رسیدند و این مسئله به آنان کمک خواهد کرد تا در جنگ سیاسی هم پیروز شوند.

این مقام حزب الله یادآور شد تروریست های وهابی صهیونیستی داعش که تلاش داشتند سوریه را بخشی از خلافت خودخوانده خود قراردهند، شکست سنگینی از دولت سوریه متحمل شدند.

وی هر گونه تهاجم نظامی رژیم صهیونیستی، به لبنان را منتفی دانست ولی در عین حال بر آمادگی حزب الله برای مقابله با هر گونه حمله احتمالی این رژیم به لبنان تاکید کرد.

شیخ نعیم قاسم همچنین ابراز داشت که جنگ در سوریه به درگیری و رویارویی مستقیم میان کشورهای بزرگ منجر نخواهد شد .

به عقیده وی، همه طرفهای اصلی در سوریه کاملا متوجه هستند و منافع خود را در این می بینند که درگیری و رویارویی مستقیم میان آمریکا و روسیه در سوریه رخ ندهد و این کشورها قوانینی برای حضور در سوریه دارند و در این باره با هم توافق کردند و به آن پایبند هستند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار