آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

ایجاد ناامنی و فشار اقتصادی دو اقدام دشمنان علیه کشور است/ مسوولان برای رفع مشکلات مردم جدیت بیشتری داشته باشند

امام جمعه موقت تهران گفت: دشمن امروز با برنامه‌ریزی‌های خود به دنبال ایجاد اضطراب و ناامنی و فشار در مسائل اقتصادی کشور است.
کد خبر: ۲۸۳۷۱۰
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸ - 16March 2018

دشمن، قوه قضاییه ما را که رئیس آن یک مجتهد عادل همچون آیت‌الله آملی لاریجانی است نمی‌خواهد / دستگاه‌های دولتی موظفند رفع مشکلات مردم را با اهتمام بیشتری دنبال کنندبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به اهمیت توکل و تکیه بر خدا و تصریح آن در آیات قرآن، اظهار کرد: موفقیت‌های انسان با توکل به خدا حاصل می‌شود.

وی افزود: توکل و توجه به خدا است که انسان را بزرگ می کند و به آدمی قیمت می دهد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به در پیش بودن ماه رجب که ماه دعا و استغفار است و همچنین در پیش بودن تحویل سال، گفت: در شب عید بستگان و مردمی نیازمند داریم که ضرورت دارد به آنها کمک کنیم و سال خود را با کمک به مردم، سالی نیک گردانیم.

وی تصریح کرد: توکل به خدا یعنی از خود بیرون آمدن و رضایت خدا را طلب کردن. رضایت خدا نیز در یاری مردم و نیازمندان است. همچنین در این رابطه عذری مبنی بر اینکه فرد نیازمند را نمی‌شناسیم پذیرفته نیست چرا که کمیته امداد در این رابطه مسئولیت دارد و کمک‌های مردمی به نیازمندان را ساماندهی می‌کند.

آیت الله امامی کاشانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به دو نعمت معنویت و اقتصاد دست یافته که باید این دو نعمت را پاسداشت و دنبال کرد، گفت: جوانانی که دوران طاغوت را ندیده‌اند باید بدانند که ما چگونه به سمت معنویت حرکت کردیم.

وی با ذکر ماجرایی از تشکیل مجلس شورای ملی در دوران طاغوت و استهزاء برخی نمایندگان این مجلس نسبت به نطق ناصحانه و معنوی، حاج آقا راشد یکی از نمایندگان تهران که متضمن حدیثی از پیامبر اکرم(ص) بود، اظهار داشت: من به جوانان کشور می‌گویم که شما آن دوران را ندیده‌اید؛ اگر آن دوران و آن بساط ادامه داشت، حالا دیگر هیچ چیز از ایران باقی نمانده بود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: درود بر کسانی‌که 22 بهمن بعد از 40 سال اینچنین راهپیمای کردند و درود بر امام راحل و شهدا و جونانی که با نفس امام(ره) راهی جبهه‌ها شدند.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی دشمنان برای تولید اضطراب و ناامنی در کشور، گفت: دشمن برای کشور ما قوه قضاییه‌ای می‌خواهد که کمک کارش باشد؛ نه قوه قضاییه‌ای که در برخورد با اغتشاشگران، مقتدرانه ورود پیدا می‌کند.

آیت الله امامی کاشانی، افزود: دشمن، قوه قضاییه ما که رئیس آن یک مجتهد عادل همچون آیت‌الله آملی لاریجانی است را نمی‌خواهد. همچنین برایش نامطلوب است که امنیت کشور بدست نیروهای سپاه و ارتش و اطلاعات و نیروی انتظامی است.

وی اظهار داشت: دشمن، ایرانی را که رهبری آن فقیهی جامع‌الشرایط است و تمام قوا زیر چتر ولایت فقیه هستند و تمام روش‌ها و منش‌ها در آن، مبتنی بر معنویت است را نمی‌خواهد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران، بیان داشت: انسان وقتی به دنیا سفر می‌کند می‌فهمد که ایران چقدر در معنویت نسبت به دنیا برتری دراد و در دنیا از این لحاظ سروری دراد. البته باید در مسیر معنویت بیشتر تلاش کنیم. معنویت بر پایه معارف اهل‌بیت علیهم‌السلام یک نعمت بزرگ است و باید آنرا پاسداشت.

وی تصریح کرد: مسوولان وظیفه دارند برای مردم وقت بگذارند و برای رفع مشکلاتشان فکر و تلاش کنند. مطابق با فرمایش رهبر عزیزمان همه مشکلات کشور قابل حل است. بر دوایر دولتی ما و تمامی دست اندرکاران ما وظیفه است که رفع مشکلات مردم را با اهتمام بیشتری دنبال کنند.

آیت‌الله امامی کاشانی گفت: در پایان باید از رفیق صدیقمان آیت‌الله جنتی که در طول 25 سال نماز جمعه را اقامه کردند سپاسگزار باشیم.

انتها پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها